Forumet - Hemmafru när man får barn

Hemmafru när man får barn

1025 0 109
Kvinnor, skulle ni kunna tänka er att ha era barn på dagis/ i skolan?

Jag tror aldrig att jag skulle kunna lämna bort mina barn på det sättet. De skulle ju vara det mest värdefulla man hade. Jag tror knappast att dagisfröknar har direkt bra koll på barnen och de får inte heller den kärlek och närhet som de behöver i en så pass tidig ålder. Min slutsats är att jag antagligen skulle ge upp karriären och stanna hemma med barnen ifall jag fick några.

Jag menar, när ni tänker på det, skulle ni verkligen kunna tänka er att lämna ifrån er era barn på det sättet? Jag finner det väldigt oansvarigt och omoderligt.

Spana också in:

Nachac:

hade dessutom privilegiet att stanna hemma med pappa.

Jag var också hemma en del med pappa. Speciellt under de tidigare åren, innan jag började på Kindergarten, då gick jag typ på 2day2's (två dagar i veckan för tvååringar [wink]) och de resterande dagarna var jag med pappsen när mamma var på jobb.

Hade en nanny från Ukraina också som hette Natasha och som tog hand om mig och pratade ryska med mig (tror egentligen att det var den största anledningen till att hon var där, att jag inte skulle glömma bort ryska språket om pappa jobbade fyra timmar [tard]).

Osv. Det var roligt att vara hemma med pappa. [love]