Aviseringar
Rensa alla

Hemmagjord navelpiercing.


Ämnesstartare

Hej!
Igår tog jag en navelpiercing själv, och jag vill veta lite saker med tanke på att jag är hypokondriker. -heh.-
Tänkte tillägga att jag tvättar med natriumklorid (koksaltlösning) två gånger per dag. 
1. Jag är jätteorolig att jag ska bli 'sjuk' av det, med tanke på att jag gjorde den själv. T.ex som blodförgiftning, illamående, feber. Är detta möjligt? 
2. Kan jag ha fått ''inre skador'' av att jag tog den själv? Jag hade kokat kanylen och piercingen innan, men glömde tvätta händerna. Pillade dock inte i hålet eller på nålen. Endast på plasten när jag skulle sätta i piercingen.


   
Citera
Ämnesstartare

Tänkte tillägga att jag tog den i ett gammalt hål, där jag tagit förut (själv.) Men min mor fick reda på det så var tvungen att ta ur.


   
SvaraCitera

Hur fan kan man sa en piercing själv? Måste väll kännas helt cp att köra en nål genom sig själv? 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag låg ner på rygg, tog tag i skinnet och tryckte? 
Känns mycket säkrare än om t.ex en kompis hade gjort det. Nej då, det kändes inte konstigare än det hade gjort förövrigt.


   
SvaraCitera

dr.awesomee:
Jag låg ner på rygg, tog tag i skinnet och tryckte? 
Känns mycket säkrare än om t.ex en kompis hade gjort det. Nej då, det kändes inte konstigare än det hade gjort förövrigt.

Låter ändå läskigt typ.


   
SvaraCitera

Du är hypokondriker o ändå vågar göra det själv?.. det e rätt strongt ändå! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli:
Du är hypokondriker o ändå vågar göra det själv?.. det e rätt strongt ändå! 

Åh tack du! 🙂 Tänkte inte så mycket, körde igenom och kom sen på alla följder, haha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:

Låter ändå läskigt typ.

Läskigare om någon annan har makten 😉


   
SvaraCitera

dr.awesomee:

Läskigare om någon annan har makten 😉

Nej absolut inte :p


   
SvaraCitera

Det var otroligt korkat gjort och  ja du kan mkt väl få en infektion. Det finns en anledning varför det ska utföras av kunnig personal med hypersteriliserade grejer de tar ut ur plastförpackning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ven om jag sköter hygienen rätt?

Ä

isola:
Det var otroligt korkat gjort och  ja du kan mkt väl få en infektion. Det finns en anledning varför det ska utföras av kunnig personal med hypersteriliserade grejer de tar ut ur plastförpackning.


   
SvaraCitera

dr.awesomee:
ven om jag sköter hygienen rätt?Ä

m sköt hygienen  och hoppas på det bästa.


   
SvaraCitera

USch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
USch

Vadå usch?


   
SvaraCitera

var beredd på infektioner 


   
SvaraCitera