Aviseringar
Rensa alla

Hemmagjord tatuering, hjälp!


busiig
Ämnesstartare

Jo, det är såhär att jag ska göra en liten tatuering hemma på egen hand. Innan någon skriver att jag är dum som vill göra den hemma osv så vill jag bara säga att jag har en anledning relaterat till min tatuering.

Jag ska alltså inte göra den ''bara för att'', utan för att sommaren/hösten/vintern 2014 då jag var 15 år (är det fortfarande..) så gick jag igenom en väldigt jobbig period i mitt liv, jag skadade mig själv bland annat och många av mina stora vita ärr sitter på min vänstra arm/handled. 
Tatueringen ska alltså sitta vid min tumme, eller ja, mellan tummens slut och handledens början, på sidan av handen om ni förstår.
Tatueringen ska föreställa ett litet hjärta, just för att kärlek och stöd från vänner, familj och en speciell person var det som fick mig att fortsätta kämpa och det som gör att jag mår mycket bättre idag! 

Och innan någon skriver ''gör den hos en tatuerare istället'' så säger jag nej, jag vill göra den hemma på egen hand.

Så jag vill ha tips och hjälp av er, hur man kan göra, vad man kan använda osv. Om någon har en hemmagjort tatuering skriv gärna hur ni gjorde! 
Och om jag ska göra den i vitt ''bläck'', vad ska jag använda då? 

Tack på förhand Hjärta


   
Citera

de0ccb21e0e251d2ee6448cc8bc2b630.jpg


   
SvaraCitera

Jag använde en synål och akrylfärg sedan började jag tatuera


   
SvaraCitera

Testade att göra en hemma gjord tatuering med nål och bläck, gjorde ett kors på insidan av fingret det blev bra i början men höll sig bara i nån månad och mer sen blev det bara som ett ärr av ett kors, så skulle inte rekomendera nål och bläck men det kanske funkar bättre för digRullar ögonen


   
SvaraCitera

Överväg riskerna med att göra det själv först kanske, om det verkligen är värt det? 


   
SvaraCitera
busiig
Ämnesstartare

JennaMissauri:
Testade att göra en hemma gjord tatuering med nål och bläck, gjorde ett kors på insidan av fingret det blev bra i början men höll sig bara i nån månad och mer sen blev det bara som ett ärr av ett kors, så skulle inte rekomendera nål och bläck men det kanske funkar bättre för digRullar ögonen

Jaa, jag tror det är lite olika från person till person faktiskt. Min morfar gjorde en när han var 16 och den höll hela livet, hehe Blink


   
SvaraCitera
busiig
Ämnesstartare

rogernw:
Överväg riskerna med att göra det själv först kanske, om det verkligen är värt det? 

Jag har tänkt mycket fram och tillbaka om jag verkligen ska göra den och om det är värt det. Såklart finns det risker, men å andra sidan är det direkt ingen stor tatuering direkt, utan en liiten som bara kommer att sitta där. Mycket glad


   
SvaraCitera
busiig
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Jag använde en synål och akrylfärg sedan började jag tatuera

Hur blev den? Har den hållit sig kvar eller har den försvunnit mer och mer i efterhand? Glad


   
SvaraCitera

busiig:

Hur blev den? Har den hållit sig kvar eller har den försvunnit mer och mer i efterhand? Glad

Den blev ganska dålig då bara en del av tatueringen kom under huden, den är inte kvar och har ingen aning hur länge den var kvar


   
SvaraCitera

Men om den nu är så viktig för dig så borde du väl vilja göra den så ordentligt som möjligt, alltså hos en riktig tatuerare så att du inte får några sjukdomar och en fin tatuering. Låt inte ditt korkade nuvarande jag förstöra för ditt framtida jag. 


   
SvaraCitera

busiig:

Jag har tänkt mycket fram och tillbaka om jag verkligen ska göra den och om det är värt det. Såklart finns det risker, men å andra sidan är det direkt ingen stor tatuering direkt, utan en liiten som bara kommer att sitta där. Mycket glad

Är du helst säker så :). Se bara till att göra det säkert med försiktighet. 


   
SvaraCitera

isola:
Men om den nu är så viktig för dig så borde du väl vilja göra den så ordentligt som möjligt, alltså hos en riktig tatuerare så att du inte får några sjukdomar och en fin tatuering. Låt inte ditt korkade nuvarande jag förstöra för ditt framtida jag. 

Men grejen e ju att ha gjort den själv!Icke! Man dör heller inte av att tatuera in en liten skitgrej på sig själv. 

Å till TS så finns det bra guider att hitta om du googlar.


   
SvaraCitera

Panda:

Men grejen e ju att ha gjort den själv!Icke! Man dör heller inte av att tatuera in en liten skitgrej på sig själv. 

Å till TS så finns det bra guider att hitta om du googlar.

Man kan få rätt jävliga infektioner som man antagligen överlever, ja.


   
SvaraCitera