Aviseringar
Rensa alla

Hemmapappa/hemmamamma/hemmafru/hemmaman


mens
 mens
Ämnesstartare

Vi vet ju alla att kvinnors huvuduppgift här i livet är att ta hand om man och hem medan mannens är att dra in degen.

MEN....


   
Citera
Ämnesetiketter

Skulle vara kul att vara hemmaman om man använder rut-avdraget dagligen. If you know what i mean?


   
SvaraCitera

Ja d skulle jag kunna tänka mig 🙂


   
SvaraCitera

Om jag vill ha en partner som jobbar åt mig? Ja tack. Om jag vill ta hand om jobbiga ungar? Nej, absolut inte.


   
SvaraCitera

mens: Kille: Kanske

Under en period, men sen får fan barnens bästa åsidosättas efter ett tag. 


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Under en period, men sen får fan barnens bästa åsidosättas efter ett tag. 

man kanske kan få tupplura lite när barnet är i skolan fast nej det går inte pga man måste förbereda mat


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Punda: Om jag vill ha en partner som jobbar åt mig? Ja tack. O

Du måste ju då jobba i hemmet, vilket man aldrig blir ledig från. Samt be din partner om pengar då du inte har någon egen inkomst. 


   
SvaraCitera

Punda:
Om jag vill ha en partner som jobbar åt mig? Ja tack. Om jag vill ta hand om jobbiga ungar? Nej, absolut inte.

Tumme upp


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

minns att min farmor någon gång nämnde att hon bad farfar om pengar till att gå till frisören någon gång. tänk om han sagt nej. fattar ej att hon trots utbildning var hemma i typ tolv år. 


   
SvaraCitera

mens:

Du måste ju då jobba i hemmet, vilket man aldrig blir ledig från. Samt be din partner om pengar då du inte har någon egen inkomst. 

Jobba i hemmet består ju nu av att sitta å slösurfa medan jag väntar på att tvätten ska bli klar. Låter helt klart tilltalande att även kunna kräva partnern på pengar för detta.


   
SvaraCitera

Hade ordnat mig inkomst vid sidan av och lejt bort det allra jobbigaste arbetet som att tvätta o sånt dock. Hade umgåtts med ungarna hela dagarna, åka på massa spännande äventyr.


   
SvaraCitera

S3ON: Hade ordnat mig inkomst vid sidan av 

Livscoach eller "social media expert" Blink


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Punda:

Jobba i hemmet består ju nu av att sitta å slösurfa medan jag väntar på att tvätten ska bli klar. Låter helt klart tilltalande att även kunna kräva partnern på pengar för detta.

Mja men du har ju ingen utom dig själv att ta hand om samt har ett eget bankkonto. Iofs kan man ju få ett eget kort kopplat till någon annans konto.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

S3ON:
Hade ordnat mig inkomst vid sidan av och lejt bort det allra jobbigaste arbetet som att tvätta o sånt dock. Hade umgåtts med ungarna hela dagarna, åka på massa spännande äventyr.

vad roligt! brukar också tänka så. mardrömmen vore ju dock om ungen blir ett as som skitar ner hej vilt bara för att städare ändå kommer sen


   
SvaraCitera

Tror inte jag skulle klara av att vara hemmafru, blir så otroligt rastlös av att bara sitta hemma i mer än 4, 5 timmar. Strävar mest efter att få vara en strong independent woman who don't need no man. Sedan om det händer ändå får väl han va hemmaman eller nåt Söt


   
SvaraCitera