Aviseringar
Rensa alla

Hemmapappa/hemmamamma/hemmafru/hemmaman


mens
 mens
Ämnesstartare

Rätt intressant att tjejer är mindre benägna (eller så är det fler killar än tjejer här just nu ja) att säga ja till detta pga negativa associationer medan killar ser det som ett mer chill jobb. 


   
SvaraCitera

Fan heller


   
SvaraCitera

Nej fy fan vad understimulerande


   
SvaraCitera

Jag tänker väl att båda föräldrar ska jobba och dela på ansvaret? Men för att svara på frågan, Nej jag tänker verkligen inte jobba hemma som hemmaman, jag skulle inte klara av det, livet hade blivit så fruktansvärt tråkigt, isf hoppas jag att barnen är jobbiga som fan och gör saker hela tiden... eller iaf lite då och då Blink


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Ja det är nog det enda jag verkligen duger till faktiskt. tristess fullt ja, men minst dåligt är också bra.


   
SvaraCitera

det hade passat mig perfekt. det är mitt mål, utom matlagningsbiten men p1 är nog nöjd om han får fortsätta med det!


   
SvaraCitera
Draug

Ja det skulle väl inte vara en omöjlighet, om jag någon gång skulle få barn vill säga. Känns ju mer meningsfullt att vara en närvarande fader för sina barn än att slita för brödfödan dagarna i ända, men man kanske skulle tröttna i längden vad vet jag, det känns ändå som en avlägsen och osannolik framtid.


   
SvaraCitera

mens:
Tjej: Nej verkligen inte.

Vi båda ska hjälpas åt i huset.


   
SvaraCitera

mens: Kille: Kanske

Det gäller att gardera sig


   
SvaraCitera
duden

Skulle vara ett drömliv att vara hemma hela dagarna  


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Nej,  hushållssysslor ska delas 50/50. Och båda ska ha jobb.


   
SvaraCitera

avstår. barn är bra nån minut åt gången varannat år.


   
SvaraCitera

mens: Kille: Nej verkligen inte

Jag skulle nog bli tokig tror jag.


   
SvaraCitera