Aviseringar
Rensa alla

Hemsidekodning


Ämnesstartare

Såhär ligger det till:

Jag har fått i uppdrag av min faster att göra om hennes hemsida. Otroligt nog kan jag fixa den någonsåndär snyggt men det finns ett problem. Jag måste ladda upp alla filer jag fixar till till domänen för att se skillnaderna. Kan inte gå in via
file:///C:/.... osv.

för att få fram hemsidan. DÅ får jag inte fram alla bilder osv... Nu vore det enkelt om jag hade en internetuppkoppling 24/7 men så är inte fallet. Kruxet är att jag åker ut på landet om en stund och jag skulle vilja sitta o finurla med hemsidan där. Någon som har ett förslag på ett program som kan hjälpa mig?[blush]


   
Citera
Ämnesetiketter

Ett tips är ju att lägga alla bilder i en separat mapp, så länkar du till bilderna/grafik: "img/jag_sitter_och_runkar.jpg".
Se bara till så att inte file:/// [...] ingår i länkning av filer och annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McAn:

Ett tips är ju att lägga alla bilder i en separat mapp, så länkar du till bilderna/grafik: "img/jag_sitter_och_runkar.jpg".
Se bara till så att inte file:/// [...] ingår i länkning av filer och annat.

Allting ligger uppe på en domän för tillfället och funkar. Strulet är ju att jag måste skriva in File:/// för att se filerna om jag ska se dem direkt från datorn. Jag antar att den då ger file:///.....mappen/img/bild.jpg
och det är väl det jag måste bli av med >.<


   
SvaraCitera

jo som sagt kan du länka relativt eller länka till adressen på servern. om du har laddat upp filerna någonstans så kan du högerklicka på dem och välja Properties (eller vad det nu kan heta annars) och se sökvägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ire_:

jo som sagt kan du länka relativt eller länka till adressen på servern. om du har laddat upp filerna någonstans så kan du högerklicka på dem och välja Properties (eller vad det nu kan heta annars) och se sökvägen.

jag länkar relativt men menar du då att jag måste ändra på det iomed att om jag länkar relativt så kommer den automatiskt skriva in file:/// i början av sökvägen och det är inget bra?[smile]


   
SvaraCitera

Spara allt på din dator och kör en localhost? [shake] Dold text: Missförstår jag? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Spara allt på din dator och kör en localhost?

Fan varför tänkte inte jag på det xD
Du förstår helt rätt ^^ Tack[y]


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Tack[y]

Höhö. Inga problem. [y]


   
SvaraCitera

http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

Finns någon annan nästan likadan, men jag kommer inte ihåg vad den heter nu.


   
SvaraCitera

Blåbärt:

jag länkar relativt men menar du då att jag måste ändra på det iomed att om jag länkar relativt så kommer den automatiskt skriva in file:/// i början av sökvägen och det är inget bra?

jag förstår inte varför du skulle behöva använda file:// alls om du har lagt upp bilderna på en server men det verkar ju ha löst sig så gl med resten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ire_:

jag förstår inte varför du skulle behöva använda file:// alls om du har lagt upp bilderna på en server men det verkar ju ha löst sig så gl med resten.

Jag har lagt upp bilderna på en server men är påväg till landet där jag inte har internet.
Så jag måste kunna se hemsidan fullt ut utan internet dvs via local host


   
SvaraCitera

jaha ok då förstår jag. har du server side kod eller är det bara html?


   
SvaraCitera
Imgood

Ire_:

jaha ok då förstår jag. har du server side kod eller är det bara html?

va spelar det för roll?
filer kan ligga överallt
e det ngt php språk lr ngt så har de säkert wamp. kolla på www mappen. borde ligga där KANSKE


   
SvaraCitera

Imgood:

va spelar det för roll?

Varför hålla på med en server om det är client side kod?


   
SvaraCitera
Imgood

Ire_:

Varför hålla på med en server om det är client side kod?

vf inte?
bra o ha???


   
SvaraCitera