Aviseringar
Rensa alla

Hemsk person


Ämnesstartare

Hej, jag har verkligen problem med min personlighet. Jag vill inte vara såhär men det tar emot för mycket för att kunna ändra på det. Har nyligen träffat en kille och vi klickar jättebra och tycker verkligen om honom, men jag litar inte på att han tycker om mig tillbaka (pga tidigare erfarenheter). Beter han sig det minsta annorlunda får jag panik och blir rädd att han ska lämna mig. 

detta har gjort att jag själv inte vill ge honom någon uppmärksamhet alls, eftersom jag vill ha all uppmärksamhet! Jag vill att han ska klänga över mig rent utsagt, gör han inte det så tror jag inte att han tycker om mig. Somnar han tidigt tror jag att han inte tycker om mig osv. Skittöntigt jag vet. Men han blir ju också ledsen eftersom jag ALDRIG visar kärlek, varför vill jag inte göra andra personer glad? Jag ger aldrig folk komplimanger eller berömmer dem, för jag vill ge folk ”hybris”. Vill inte att de ska nöjda, har så hemskt svårt att säga förlåt eller att jag tycker om dem. Varför är det såhär och vad kan jag göra åt det? Jag kan vara helt tyst en hel dag tsm med honom för att han inte ska bli för nöjd typ??? Psyko brud 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Tråkigt att det är så, förstår att det är svårt. Det enda rådet jag kan ge till dig är att söka hjälp, för om du faktiskt vill förändra detta och inte kan göra det själv så är det ditt enda val. 


   
SvaraCitera
L Y S

Din strategi är tyvärr direkt kontraproduktiv eftersom han utan tvekan förr eller senare kommer att lämna dig om du inte ger någon kärlek alls tillbaka. Det är ju inte en ömsesidig relation om han bara ger och du bara tar, eller hur?

Du är inte hemsk, du har bara vissa känslomässiga låsningar som du behöver bearbeta för att kunna uttrycka kärlek och uppskattning. Går du hos psykolog?


   
SvaraCitera
Haien

Han kommer lämna dig rätt fort om du beter dig så.


   
SvaraCitera

Det finns hjälp att få, exempel KBT- terapi. 


   
SvaraCitera

Av det du har skrivit låter det som att du skulle kunna lida av någon form av personlighetsstörning.

Liksom de andra uppmanar dig att söka psykiatrisk vård. Både för din egen och dina närståendes skull.


   
SvaraCitera

Kan nog hjälpa att va ensam ett tag och jobba på sig själv innan man går in i ett förhållande....


   
SvaraCitera