Aviseringar
Rensa alla

Hen-debatt?


Ämnesstartare

^^^^^^^^^^^^^^


   
Citera
Ämnesetiketter

Heeeeeeeeeen sa de


   
SvaraCitera

finns inget som heter hen, det finns han och hon. dock är hen ett bra utryck när det gäller säkerhet inte anas


   
SvaraCitera

Vad är det du vill att vi ska disskutera?


   
SvaraCitera

Onödigt ord som bara används av pk-människor


   
SvaraCitera

SDniklas:
Onödigt ord som bara används av pk-människor

Utveckla


   
SvaraCitera

Man säger han och hon till folk.....vill en viss person bli kallad för hen så respekterar man det och kallar personen för hen...case closed


   
SvaraCitera

Det finns endast två kön. Kön är inte en social konstruktion. 


   
SvaraCitera

Två tredjedelar av världens språk har väl ändå hen istället för han och hon. Dessutom är det mest logiskt eftersom att första eller andra person inte delar upp efter biologiskt kön, så varför skulle tredje person göra det? Det är j*****t koncervativt att vägra ordet "hen".


   
SvaraCitera

Fast nu är ju inte "jag" "du" "vi" "ni" "dem" kön så varför ska inte "hen" få finnas?

bintdawah:
Det finns endast två kön. Kön är inte en social konstruktion. 


   
SvaraCitera

Tycker de finns 2 kön! men vill man bli kallad för något annat får man väl respektera det. 


   
SvaraCitera

Tycker de finns 2 kön! men vill man bli kallad för något annat får man väl respektera det.


   
SvaraCitera

jag tkr solen e en planet


   
SvaraCitera

Jag tycker att kön inte ska ha att göra i saken över huvud taget, för att inte missförstå eller något, läs vad jag tidigare skrev 

Goalsdaddyy:
Tycker de finns 2 kön! men vill man bli kallad för något annat får man väl respektera det.


   
SvaraCitera

ajo d var ju riktat till pappamålet


   
SvaraCitera