Aviseringar
Rensa alla

HENNA HÅRFÄRG


Ämnesstartare

har lite frågor kring Henna..

* Har googlat runt lite och blir lite halft förskräckt när man läser att man absolut INTE får bleke henna när man väl har det i håret. Är det egentligen så jävla farligt som det sägs vara att man färgar med henna och tröttnar och vill bleka det, och sedan färga det exempelvis brun?

* och hur bär man sig åt när dendär fula utväxten kommer när det gäller henna? Jag är ju blond sedan innan, och kommer därför få en blond utväxt. och eftersom henna är oranget så kommer det se mycket konstigt ut att ha en ljus utväxt i ett oranget hår. -Fungerar det på samma sätt som vanlig hårfärg. Att man tar utväxten först och sedan hela håret med hennan?

* Jag är just nu svarthårig, men ska bleka en gång så jag får orenget hår, och tänkte sedan efter det färga Henna orangt. Men hur länge ska det sitta i? -på paketet står det mellan 30 min och 2 tim.
Och jag är ju livrädd att det ska bli ultrarött hår.

hm. hoppas någon sötis svarar nurå som kan en massa m henna [rolleyes]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

skidröw:

ultrarött hår.

fieeeent [blush]


   
SvaraCitera

Jag har själv använt Lushs hennafärg på blont hår. Blev orange. Jätteorange. Då hade jag i det i fem timmar, enligt bruksanvisningen kunde man ha i det hur länge som helst. Vad som gäller vid blekning har jag ingen aning om, men om det är orange så borde det inte vara några problem att färga brunt rätt på. Själv så tonade jag det rött då jag var missnöjd med färgen, vet inte om det var pga toningen eller hennafärgen så försvann det jättefort och blev lite mörkorange igen.


   
SvaraCitera

jag tror de inte är nån fara me att färga brunt eller så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skidröw:

Är det egentligen så jävla farligt som det sägs vara att man färgar med henna och tröttnar och vill bleka det, och sedan färga det exempelvis brun?

Håret blir grönt [party] Ska tydligen vara väldigt svårt att bli av med osv [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera