Aviseringar
Rensa alla

Henrik Fexeus: "Alla får ligga"


Ämnesstartare

Måste bara fråga ifall denna bok fungerar på något som helst sätt? Är den värd att läsa? Jag kan ju börja med att säga att det INTE är för att jag faktiskt hoppas på att manipulera alla flickor jag kommer att träffa i säng utan det är mer för att jag uppskattar böcker som undervisar i hur man kan påverka andra människor eftersom det är enligt mig är den största vägen till framgång i alla lägen.

Har läst hans lite senare verk, "När du gör som jag vill" som faktiskt gav mig en bra insikt i hur företag, butiker osv påverkar oss genom flera olika sammanhang med både reklam och hur dem "pyntar" sina affärer...


   
Citera

Något som fungerar för en person behöver nödvändigtvis inte fungera för en annan.


   
SvaraCitera

Det gör den säkert, många tjejer, särskilt i din ålder, blir bara mer intresserade om killen i fråga är ett svin lite till och från. Eller är iskall. Dissig. GOOD LUCK


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Något som fungerar för en person behöver nödvändigtvis inte fungera för en annan.

Grejen med boken jag har läst är att den ska ju fungera på ALLA eftersom hjärnan är uppbyggd på samma sätt hos varje människa. Då borde det väl inte vara någon skillnad på denna bok? Det finns ju en anledning till varför alla företag använder samma tekniker överallt för att övertga oss om att deras produkter är bäst.


   
SvaraCitera

Angelize:

Det gör den säkert, många tjejer, särskilt i din ålder, blir bara mer intresserade om killen i fråga är ett svin lite till och från. Eller är iskall. Dissig. GOOD LUCK

fast fexeus förespråkar inte the game. Han bygger på flockprinciper typ.

MVH har läst båda böckerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Det gör den säkert, många tjejer, särskilt i din ålder, blir bara mer intresserade om killen i fråga är ett svin lite till och från. Eller är iskall. Dissig. GOOD LUCK

Hahahaha! Har faktiskt en kille i klassen som får mer ligg än någon annan fast han är dryg som ett as mot tjejerna och egentligen bara lever på sitt självförtroende då han inte tar något ansvar för något inom skolan [ops]


   
SvaraCitera

apriliamx50:

Grejen

Det finns ingen manual som fungerar på alla individer. Svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera

apriliamx50:

Jag kan ju börja med att säga att det INTE är för att jag faktiskt hoppas på att manipulera alla flickor jag kommer att träffa i säng utan det är mer för att jag uppskattar böcker som undervisar i hur man kan påverka andra människor

Att manipulera människor och att påverka andra människor är precis samma sak. Dock har kanske det "manipulativa" en negativ klang som syftar till att man utnyttjar andras människors nackdelar till sin egen fördel. Men att manipulera människor kan vara precis tvärtom också.

Hursomhelst kan jag rekommendera dig att läsa "Konsten att läsa tankar" som riktar in sig mot det du är ute efter: att påverka andra människor i positiv riktning. Det är intressant läsning.


   
SvaraCitera

elverpigen:

fast fexeus förespråkar inte the game. Han bygger på flockprinciper typ.

Oj jag tänkte på the game. Ahaa oki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Det finns ingen manual som fungerar på alla individer. Svårare än så är det inte.

Du säger alltså emot Sveriges främste mentalist och tankeläsare?

Pickaboo:

Hursomhelst kan jag rekommendera dig att läsa "Konsten att läsa tankar" som riktar in sig mot det du är ute efter: att påverka andra människor i positiv riktning. Det är intressant läsning.

Tack! [bigsmile] Ska försöka få tag på den inom en snar framtid! 🙂


   
SvaraCitera

apriliamx50:

Du säger alltså emot Sveriges främste mentalist och tankeläsare?

tydligen. Gör det någon skillnad?


   
SvaraCitera

apriliamx50:

Grejen med boken jag har läst är att den ska ju fungera på ALLA eftersom hjärnan är uppbyggd på samma sätt hos varje människa.

Den funkar på de som inte själva läst samma material. Har man gjort det är man uppmärksam på och kan relativt lätt upptäcka sådana mönster. Så länge man inte är helt bakom flötet.

apriliamx50:

Du säger alltså emot Sveriges främste mentalist och tankeläsare?

Snarare Sveriges största Captain Obvious.


   
SvaraCitera
Zsasz

apriliamx50:

mentalist och tankeläsare

[rolleyes]


   
SvaraCitera
noja
 noja

Många tjejer känner ju till många av knepen i den där boken nu.


   
SvaraCitera

Mycket bra bok gällande ämnet är "influence eller "Påverkan" av Robert B Cialdini. Extremt kraftfull kunskap, den är kort och rakt på sak. Har ~280 sidor. Rekommenderar den starkt.

EDIT: Boken handlar INTE om hur du får ligga även om du säkert kan använda kunskapen till det.[ops] Den handlar mer om hur man kan påverka människor till att göra som man vill, inget hokus pokus utan bara fakta och saker som fungerar på riktigt.


   
SvaraCitera