Aviseringar
Rensa alla

Herpes


Jaggz:

Kan inte alla med herpes fara till någon öde ö och bosätta sig där, jag vill inte ha skiten : (

I Sverige är 70-80% av befolkningen smittade med HSV-1, medan 90% av befolkningen i utvecklingsländer beräknas vara infekterade med HSV-1.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Du kan faktiskt redan ha det bara att du inte får några utbrott 🙂
Då behöver du inte oroa dig

men om man inte får nå utbrott då behöver man ju inte ha det!! *filosofisk*

jag har inge jävla herpes, jag skjuter er alla om ni kommer närmare *inträngd i hörn*


   
SvaraCitera

Jaggz:

men om man inte får nå utbrott då behöver man ju inte ha det!! *filosofisk*

Du KAN ha det utan att få utbrott, att säga att man har det om man inte får några utbrott och att man har det om man får utbrott är dumt, för då skulle alla ha det.

Jaggz:

jag har inge jävla herpes, jag skjuter er alla om ni kommer närmare *inträngd i hörn*

tihi *pussar på*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÄH! Jag har inge HSV HIV osv, jag tror inte på gud, men jag tror på mig själv!

Är det så att skiten smittar när det är utbrott eller kan det hända utan utbrott?


   
SvaraCitera

Jaggz:

Är det så att skiten smittar när det är utbrott eller kan det hända utan utbrott?

Kontakt med saliv är troligen den viktigaste smittvägen för typ 1, medan sexuell kontakt är den vanligaste smittvägen för typ 2. Läppherpes smittar via saliv, kyssar etc. Men herpesvirus smittar också via sex och virus kan då överföras till könsorganen från munnen eller underlivet. Både HSV-1 och HSV-2 smittar slutligen även via huden.

Virusutsöndringen i saliv kan pågå i många veckor efter en primär tandköttsinfektion, medan patienter med primärinfektionen genitalt vanligen är smittsamma i 1–2 veckor. Asymtomatisk virusutsöndring av HSV-2 är dock vanlig, och majoriteten av all smitta sker från sexualpartner utan symtom.

Inkubationstiden anges vanligen vara 2–20 dygn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Kontakt med saliv är troligen den viktigaste smittvägen för typ 1, medan sexuell kont...

Happ, nu blir det plastfolie och sprit på alla tjejjers munnar innan man pussas. Ekklit


   
SvaraCitera

Jaggz:

Happ, nu blir det plastfolie och sprit på alla tjejjers munnar innan man pussas. Ekklit

Som sagt du kan redan ha det, så ta det kyligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Som sagt du kan redan ha det, så ta det kyligt

är väl ganska dumt och anta att man har sjukdomar. Vafan jag kanske redan har aids, go go. Sluta nu. Det är bara en mening som herpesisar säger för att må bättre.[cute]


   
SvaraCitera

Jaggz:

Kan inte alla med herpes fara till någon öde ö och bosätta sig där, jag vill inte ha skiten : (

ALLA har herper latent i kroppen, även du!


   
SvaraCitera

kimberlyjoness:

om jag har det, kan det smitta killen när han går ner på mej

Könsherpes smittar inte till munnen. Munherpes smittar till könet men då hunherpes trivs dåligt i könet så läker det ut på ett par månader.

Ja det är när du har upplossande psymton som det smittar mest.

Ca 70% av befolkningen bär på Herpesviruset men det är bara ett fåtal som får besvär, dom flesta märker inget under hela sin livstid.

[cool]


   
SvaraCitera

Jaggz:

är väl ganska dumt och anta att man har sjukdomar. Vafan jag kanske redan har aids, go go. Sluta nu. Det är bara en mening som herpesisar säger för att må bättre.[cute]

Meh, du gör som du vill 🙂
lycka till med brudarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

R0SELL:

ALLA har herper latent i kroppen, även du!

Tyst med dig din lilla virusfabrik![no-no]

Pappbox:

Lycka till

Werd


   
SvaraCitera

Marvin:

Könsherpes smittar inte till munnen.

Jag skulle väldigt gärna vilja veta om du har en trovärdig källa på det.. har hört både och nämligen. Fast jag vill att det ska va så haha [smile]


   
SvaraCitera

the_digital_blonde:

Jag skulle väldigt gärna vilja veta om du har en trovärdig källa på det.

Jag lyssnade på radion SR P3 där man sände ett ungdomsprogram om just könssjukdomar och jag uppfattade det som en trovärdig källa [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marvin:

Könsherpes smittar inte till munnen. Munherpes smittar till könet men då hunherpes trivs dåligt i könet så läker det ut på ett par månader.

Ja det är när du har upplossande psymton som det smittar mest.

okey, de är goda nyheter 😀


   
SvaraCitera