Aviseringar
Rensa alla

Herpes hur kan det smitta?


Ämnesstartare

Jag undrar om herpes kan smitta via att man tex tar sig i/på munnen och sedan går på tex toa och råkar vara när sig själv där nere eller så?


   
Citera
Ämnesetiketter

Näe, då ska du ha extrem otur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Näe, då ska du ha extrem otur.

Ja jag vet inte, viruset skall ju tydligen dö väldigt snabbt utanför kroppen, men hur snabbt. Sen när man läser om det så smittas det ju inte via handdukar oså utan genom direktkontakt.

Så jag vet inte..


   
SvaraCitera

I love Lucy:

Näe, då ska du ha extrem otur.

sjukt mycke otur,dock vill jag aldrig onanera när jag har "en sån period" för jag är paranoid,dock så hjälper d att slicka på fingrarna om man inte är så våt,så jag har väl en anledning att inte göra d helt enkelt >_<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen vet jag inte om det är någon herpes blåsa jag har heller, för det är i insidan munnen precis där man har lätt att bita sig själv när man tuggar eller så.. och tuggade tuggummi en hel del igår så kanske har råkat bita mig då.. För det ömmar inte direkt så bara om ja råkar vara när där .. Hur är ett herpes utslag för dig då? 🙂


   
SvaraCitera

elvafemtio:

.. Hur är ett herpes utslag för dig då? 🙂

får inga riktiga blåsor eller sår för jag har kräm och drar på direkt.läppen känns bara svullen på vissa ställen och är lite rödare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

får inga riktiga blåsor eller sår för jag har kräm och drar på direkt.läppen känns bara svullen på vissa ställen och är lite rödare.

Okej men innan du började använda en kräm mot detta då? Sved blåsorna oså eller? om du hade några i munnen typ insidan kinden eller ngt?


   
SvaraCitera

elvafemtio:

Okej men innan du började använda en kräm mot detta då? Sved blåsorna oså eller? om du hade några i munnen typ insidan kinden eller ngt?

Har bara haft två "anfall",första han inte bli till blåsor eller sår innan jag köpte kräv,läpparna kändes bara irriterade och va mörkare där d va mest irriterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Har bara haft två "anfall",första han inte bli till blåsor eller sår innan jag köpte kräv,läpparna kändes bara irriterade och va mörkare där d va mest irriterat.

aha okej skönt för din del [smile]


   
SvaraCitera

elvafemtio:

aha okej skönt för din del

ja,men d va inte värt hånglet som gav mig d[n]


   
SvaraCitera

Vilken otur man har då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ja,men d va inte värt hånglet som gav mig d[n]

Okej va trist [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

..[smile]


   
SvaraCitera

elvafemtio:

Så jag vet inte..

Tror iaf inte det. ;/

Tözen:

sjukt mycke otur,dock vill jag aldrig onanera när jag har "en sån period" för jag är paranoid,dock så hjälper d att slicka på fingrarna om man inte är så våt,så jag har väl en anledning att inte göra d helt enkelt >_<

Aldrig tänkt så. ;/ Men det är sant, man ska nog passa sig.
Tror inte munsherpes är någe trevligt därnere..
Nu är det sjukt länge sen jag hade herpes-sår sist också (inte för jag klagar).


   
SvaraCitera

I love Lucy:

Aldrig tänkt så. ;/ Men det är sant, man ska nog passa sig.
Tror inte munsherpes är någe trevligt därnere..
Nu är det sjukt länge sen jag hade herpes-sår sist också (inte för jag klagar).

batman är gay :@

Jag har ingen hemsk/äcklig munherpes ändå,men vem fan vill ha d i skrevet? >__<


   
SvaraCitera