Aviseringar
Rensa alla

het notebook


Ämnesstartare

Om du använder firefox när du surfar rekommenderar jag att du installerar flashblock. Flashanimerad reklam och dylikt har en tendens att försätta processorn i konstant arbete och därav blir den snabbt varm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om du använder firefox när du surfar rekommenderar jag att du installerar flashblock. Flashanimerad reklam och dylikt har en tendens att försätta processorn i konstant arbete och därav blir den snabbt varm.

men det stämmer inte in på att det börjat hända nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

men det stämmer inte in på att det börjat hända nu.

Men är troligen en bidragande faktor, varför betala för nåt du inte vill se?[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

vad tror du? för att det är kul med alla miffons starka reaktioner på denna sajten. tillexempel så var det en som mejlade blondinbella om det. sånt är alltid lite kul [y] och självklart alla andra som alltid ska komma med hatiska comments, kul att de bryr sig så mkt [smile]

Tja, hon är ju ett praktexempel på ett attentionwhore så det är ju svårt, nja, snarare mer eller mindre omöjligt att inte få någon sorts uppfattning om henne.

Och hennes bristande intelligens (med tanke på alla idiotiska uttalanden, som dessvärre utgör majoriteten av alla hennes utsagor) gör henne ingen rättvisa. Än mindre hennes snobbiga och irriterande sett att uppträda, så det är ju inte konstigt att folk inte tycker om henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

kan man öppna den? där vid fläkten? vad fan är tryckluft, hur gör man?:S hur gjorde du?
tack ändå[love]

Med tanke på dina frågor så borde du nog inte försöka öppna datorn... [rolleyes]

Gå till ekeltronikaffär och köp tryckluft på burk. Det ser ut som en vanlig sprayflaska med färg. Blås sedan i datorns luftkanal. Om du kan så är det bra att hålla fast fläkten så att den inte övervarvas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom till mitt kontor med 500 spänn så fixar jag skiten.
(ligger i sthlm, pm:a om du är intresserad)

Myksa:

Gå till ekeltronikaffär och köp tryckluft på burk. Det ser ut som en vanlig sprayflaska med färg. Blås sedan i datorns luftkanal. Om du kan så är det bra att hålla fast fläkten så att den inte övervarvas.

Om man inte öppnar datorn kommer inte tryck luft att hjälpa mkt.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=3558371
Om du sitter vid ett bord är en sån ganska bra.

NEMO:

HELVETE

För övrigt så är inte laptops (de flesta iallafall) konstruerade för att ha i sängen eller solen.

Ett annat knep, lite keffare, vore att testa att klocka ner den med några hundra mhz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Men är troligen en bidragande faktor, varför betala för nåt du inte vill se?

känner inte riktigt att det hör till då det inte antagligen inte är orsaken till mitt nuvarande problem. f ö har jag skapat tråd om det tidigare vad jag minns

Myksa:

Med tanke på dina frågor så borde du nog inte försöka öppna datorn...

verkligen inte, men har en hyfsat teknisk pappa, dock vill jag inte fråga honom om råd direkt då jag är rebellisk

Myksa:

Blås sedan i datorns luftkanal.

var sitter den? [crazy]

wakajwaka:

(ligger i sthlm, pm:a om du är intresserad)

men fan då, hade gjort det om jag bodde i sthlm eller i närheten

wakajwaka:

Om du sitter vid ett bord är en sån ganska bra.

alltså jag har ju haft den i sängen trots att jag vet att det är dåligt... men den brukar ju bli het i vanliga fall efter ett tag när man har den på bordet också. hjälper den mkt?

wakajwaka:

För övrigt så är inte laptops (de flesta iallafall) konstruerade för att ha i sängen eller solen.

nej jag vet, asdåligt [y]

wakajwaka:

Om man inte öppnar datorn kommer inte tryck luft att hjälpa mkt.

asså var öppnar man datorn typ? vad skulle det kosta att få det gjort ngnstans tror du? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

känner inte riktigt att det hör till då det inte antagligen inte är orsaken till mitt nuvarande problem. f ö har jag skapat tråd om det tidigare vad jag minns

Du tror inte att processorns arbete kan relateras till dess värmeutveckling?

NEMO:

asså var öppnar man datorn typ?

Det beror på vad du har får dator, många tillverkare har sprängskisser att ladde ner från deras hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Om du sitter med datorn i sängen så kan det mycket väl vara så att den är dammfylld och därför inte får kylning

Ojdå, min blir alltid het, speciellt när jag har den i sängen [sad]
Fast jag bör nog inte öppna datorn[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Om man inte öppnar datorn kommer inte tryck luft att hjälpa mkt.

Skulle säga att det beror på dator. Funkade utmärkt på både min och syrrans. Luftkanalen är ganska "tät" och avskild. Sidorna är jämna och fina och dammet fastnar i flänsarna.
Öppnar du laptopen så kanske det inte ens blottar luftkanalen så då spelar det ingen roll.

NEMO:

var sitter den? [crazy]

Rör inte din dator...

isola:

Ojdå, min blir alltid het, speciellt när jag har den i sängen [sad]
Fast jag bör nog inte öppna datorn[blush]

De ska alltid stå på ett jämt underlag. [no-no]
Skaffa en skiva eller stor bok att ha som underlägg. [y]


   
SvaraCitera

Din data är söndrig!

Pok Jaag_91_


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

alltså jag har ju haft den i sängen trots att jag vet att det är dåligt... men den brukar ju bli het i vanliga fall efter ett tag när man har den på bordet också. hjälper den mkt?

Vet att min kompis dator stänger av sig själv om man inte använder en sån när man spelar (pg.a överhettning). Det blir ju praktiskt 2 till fläktar på datorn.

Myksa:

Öppnar du laptopen så kanske det inte ens blottar luftkanalen så då spelar det ingen roll.

Beror på hur mkt man öppnar den [smile]

NEMO:

asså var öppnar man datorn typ? vad skulle det kosta att få det gjort ngnstans tror du? :/

Testa gå till någon datorbutik och fråga?
Annars kan du kolla runt på undersidan efter skruvtoppar. Eller ibland täcker dem skruvarna med små plastbitar som går att riva loss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas datorn dör så att du försvinner härifrån[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Beror på hur mkt man öppnar den [smile]

Sant! [y]

wakajwaka:

Eller ibland täcker dem skruvarna med små plastbitar som går att riva loss.

Vilket kan göra att garantin inte gäller...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

vad kan det vara/vad bör jag göra?

MVH NEMO

Jag tycker att du ska skaffa en kylare för bärbara datorer. Här finns en sån
http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=627513&hbx_CMP=AFC-05&cm_mmc_o...
Fast lokala datorbutiker brukar ha billigare sådana.


   
SvaraCitera