Aviseringar
Rensa alla

Heterosexual Awareness


S3ON:

jämställdhet Rodnar

ööh... om det redan var jämställt mellan hetero- och homosexuella så ja, som det är idag, nej inte direkt


   
SvaraCitera

Tickstart: Najs, som man, vit och heterosexuell får man utstå en massa hat från äckligt vänsterfolk som tror man har makt över allt och alla. Fast bajs på det viset att de som ligger bakom bara kommer spela offerrollen (ungefär som feminismen har gjort ett tag nu), och göra livet surt för alla.

Tumme upp


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera

får typ ont i huvudet av att försöka tänka bortom "ahhh dumt i huvudet" för det känns som nåt så självklart inte kan stämma


   
SvaraCitera

Tickstart: Najs, som man, vit och heterosexuell får man utstå en massa hat från äckligt vänsterfolk som tror man har makt över allt och alla. Fast bajs på det viset att de som ligger bakom bara kommer spela offerrollen (ungefär som feminismen har gjort ett tag nu), och göra livet surt för alla.

dear world


   
SvaraCitera

isola:

dear world

retort? Galen 


   
SvaraCitera
Exner

Ouppfostrad:
Japp. Heterotöntarna har dubbat juli månad åt det som typ alla månader redan är tillägnade åt: Straight pride/antiheterofobi. Jag orkar bara inte.
Vad tyx om detta, UM?

Varför känner du ett behov av att kalla heterosexuella människor för töntar?


   
SvaraCitera

heterotöntarna är väl inte alla heterosexuella, eller?


   
SvaraCitera

Exner:

Varför känner du ett behov av att kalla heterosexuella människor för töntar?

mpt:hv:
heterotöntarna är väl inte alla heterosexuella, eller?

Dom kränkta


   
SvaraCitera

Tickstart:

retort? Galen 

Du är väl medveten om att det är vita friska män som dominerar världen? Självklart inte alla vita män men ska man se endast till kön, sexualitet och hudfärg så är det vita heteromän. Det är klart att man inte ska få skit bara för att man råkat födas som vit man men med privilegier kommer ju också ett visst ansvar för att hjälpa andra uppåt, och detta gäller ju även ickevita män.
Detta är ju ett ganska bra exempel på detta. En grupp som ofta får ta mycket skit och vars relationer ses som mindre "riktiga" än heterosexuellas är ju homosexuella, så det behöver en knuff medan heterofolk här behöver stå tillbaka och inte skrika att de minsann också ska få synas, pga de syns ju hela tiden och har alla fördelar.


   
SvaraCitera

isola:

Du är väl medveten om att det är vita friska män som dominerar världen? Självklart inte alla vita män men ska man se endast till kön, sexualitet och hudfärg så är det vita heteromän. Det är klart att man inte ska få skit bara för att man råkat födas som vit man men med privilegier kommer ju också ett visst ansvar för att hjälpa andra uppåt, och detta gäller ju även ickevita män.
Detta är ju ett ganska bra exempel på detta. En grupp som ofta får ta mycket skit och vars relationer ses som mindre "riktiga" än heterosexuellas är ju homosexuella, så det behöver en knuff medan heterofolk här behöver stå tillbaka och inte skrika att de minsann också ska få synas, pga de syns ju hela tiden och har alla fördelar.

Varför bryr sig folk så mycket om vilken hudfärg de som styr har? Rasister


   
SvaraCitera

Ouppfostrad: Bajs


   
SvaraCitera

isola: har alla fördelar

vilken hjälp har jag haft av min hudfärg menar du? Det faktum att jag aldrig fått något av varesig soc, arbetsförmedlingen eller försäkringskassan när jag väl behövt, att jag fått bekosta mina utbildningar själv när jag ser folk omkring bara håva in hjälp av staten på alla möjliga vis? Att min extremlåginkomstfamilj tvingats ta smällen. Jävlar vad fett man lever som vit man i detta land, fan man behöver inte lyfta ett finger

Och ni som säger "bara för att du inte har det så betyder inte att det inte finns strukturer i övrigt" - fuck you, det är vänsterrasister som ni som underminerar hela samhället

det är så jävla sjukt att man i Sverige idag kan öppet vara värsta sortens rasist och sexist, och bli hyllad för det


   
SvaraCitera

Ouppfostrad: Heterotöntarna

Du skulle kunna vara mer respektfull mot heterosexuella. Vill du att jag ska kalla homosexuella för töntar?


   
SvaraCitera

^
Galen


   
SvaraCitera