Aviseringar
Rensa alla

Hey du!


Ämnesstartare

riode:

Hon kanske hamnade i puberteten tidigt också..? =)

ingen aning, frågar inte henne om sånt [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Lol jo. Varenda fjortonåring ser sig som vuxen och allvetande.

Jag har aldrig sagt att jag är vuxen heller. Jag vet bara att jag inte är ett sådant litet barn jag tror att du syftar på. Och jag är verkligen inte allvetande, men inte du heller. Du vet inte vem jag är eller hur jag lever.

isola:

Gå ut och lek eller nåt.

Leker gör jag inte så mycket längre, koncentrerar mig på skolan och har annat för mig. Men jag har verkligen inte bråttom med att bli vuxen heller, betala räkningar och ordna med jobb och pengar verkar otroligt jobbigt, men jag lär mig nog det snart också.

isola:

Du blir stor tids nog.

Varför spelar det någon roll om jag undrar hur jag rör på mig är bra eller dåligt, beroende på om jag är "stor" eller "liten"? Skulle förstått om du sa åt mig att sluta hur gammal jag än var om jag sa att jag bantade genom att inte äta nått alls och sånt konstigt skit, men nu gör jag ju inget fel i med att motionera och äta bra?

isola:

Du har med denna tråden bevisat att du absolut inte är mer vuxen än random sjundeklassare.

På vilket sätt? Och har inte för mig att jag skrev någonstans att jag är mer vuxen än en random åttaklassare. Men det är jag nog, tyvärr. För att jag måste, inte för att jag vill. Ursäkta om mina frågor om min hälsa upprörde dig, du kanske inte visste att 14 åringar kunde bry sig om hur dom ser ut.. Men tänk positivt, det hade ju varit ännu värre om jag skrivit; "Assw shiiet jah e så jävla feeeet, e skitkort typ 158 o väger typ 56,4 även om jah typ spyr upp allt jah käkar ändå o försöker verkligen gå ner i vikt typ till 45 oh my god så fukking tjock jah e va o hur ska jah göra?! Finns de inte typ inte sånna hära piller man kan ta bah så man tappar matlusten elle blir smal snabbt elle? :S" [surprised]


   
SvaraCitera

riode:

Du vet inte vem jag är eller hur jag lever.

Du är 14, normalviktig och vill banta - det säger ju rätt mkt.

riode:

, du kanske inte visste att 14 åringar kunde bry sig om hur dom ser ut.. M

Klart att de gör det men för den sakens skull så behöver de inte bli korkade och tro att de ska banta helt i onödan. [crazy]

riode:

, men nu gör jag ju inget fel i med att motionera och äta bra?

Alla oavsett ålder ska såklart äta bra, men det var inte det du skrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du är 14, normalviktig och vill banta - det säger ju rätt mkt.

Jag har aldrig sagt att jag vill banta. Tycker inte att det jag gör är att banta heller, för jag mår så mycket bättre nu. Du skulle bara veta hur jag åt förut, det var absolut inte bra.
Vill inte bli smal som en pinne, 55 ligger fortfarande på normalvikt för min längd. Och har ju kommit fram till att det inte kommer gå när jag har så mycket muskler (höhö[bigsmile][y]), så stannar vid den vikten jag ligger på nu.

isola:

Klart att de gör det men för den sakens skull så behöver de inte bli korkade och tro att de ska banta helt i onödan.

Jag är inte korkad för att jag vill må bättre och se bättre ut? Motion är ju inte onödigt och jag bantar ju inte. Att äta bra, motionera bra och dricka bra är aldrig fel! Bättre att jag började med det nu när jag har motivation än aldrig och sen sitta där som en fet 30 åring och undra vad som hände när jag bara käkade för mycket av allt och aldrig rörde ett finger?

isola:

Alla oavsett ålder ska såklart äta bra, men det var inte det du skrev.

Nej jag skrev faktiskt ingenting om vad jag annars brukar äta förutom frukosten och middagen (som inte alltid är fet jamaicansk mat). Men såklart äter jag bra för att orka träna och skippar onödigt socker bara för att jag inte har nått behov av att trycka i mig läsk och godis.
Vad var det jag skrev om att äta som var så dåligt då?


   
SvaraCitera

riode:

Bättre att jag började med det nu när jag har motivation än aldrig och sen sitta där som en fet 30 åring och undra vad som hände när jag bara käkade för mycket av allt och aldrig rörde ett finger?

Det är jättebra att du rör på dig, men det där tankesättet låter rätt osunt.

Liksom, träning och hälsosam kost borde handla om att hitta din balans. Inte om att se mat som något negativt, att aktivt streta emot.


   
SvaraCitera

find de zen, find de balance

Image
Image
Image
Image
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Det är jättebra att du rör på dig, men det där tankesättet låter rätt osunt.

Liksom, träning och hälsosam kost borde handla om att hitta din balans. Inte om att se mat som något negativt, att aktivt streta emot.

Nej nej nej! [surprised]
Tro mig, jag älskar mat[love]
Äter ju såklart, men bara inte onyttiga grejer som MacDonalds, Max, Bruger king, 2liters läsk och chips som vissa av mina vänner gör.. Jag blir alltid mätt på det jag äter, no problemas, har en perfekt balans med träningen och maten [y]
Det jag menar med "tjock 30åring" grejen var att jag vill inte börja med det här när det är för sent, och för "jobbigt" att gå ner i vikt/få ett bra förhållande till mat och motion.. Vilket jag skulle ha behövt göra i framtiden om jag fortsatt så som jag gjorde förr.

riode:

Så vad tycker du att jag ska göra, fortsätta som jag gör eller annat (isåfall ge tips/förslag)?!

Det var egentligen det här jag undrade över jag jag skapade den här tråden.. Liksom, tips på några bra övningar eller "aktiviteter" man kan göra med lite skadad fot, astma och med simkunnighet på 4 av 10..?
Nått gott och bra käk att äta efter träningen, middag..? Ville inte att nån skulle kalla mig korkad för att jag har börjat fatta vilka positiva saker lite jobbig träning och att dissa skräpmaten kan komma med [tired]


   
SvaraCitera

riode:

ett bra förhållande till mat och motion.

Så länge du känner att du har en balans som på riktigt inte är destruktiv så är det bra. Det är det bara du som kan känna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Så länge du känner att du har en balans som på riktigt inte är destruktiv så är det bra. Det är det bara du som kan känna.

Klart, vill inte få någon ätstörning eller typ dö av för ansträngande träning.. [tard]

Så, nu när alla vet det.. Kan ni ge mig;

riode:

tips på några bra övningar eller "aktiviteter" man kan göra med lite skadad fot, astma och med simkunnighet på 4 av 10..?
Nått gott och bra käk att äta efter träningen, middag..?


   
SvaraCitera

riode:

tips på några bra övningar eller "aktiviteter" man kan göra

Tycker du ska sattsa på styrketräning. Det är det som gör att man ser "fast([zzz])" ut. Mer muskler, mindre fett, samma volym. Så läs in dig på det[crazy]

På gymmet ser man stor skillnad på tjejerna som tar sin träning seriöst och på de stackars ÄS-offren som bara går å går på sina rullband...

Jobbigt med astma[sad] Det betyder att du måste tänka mer på vad du stoppar i dig.

Man ska inte förvänta sig så jättestora resultat utan det kommer i sinnom tid så länge du behåller en sund livsstil[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Tycker du ska sattsa på styrketräning. Det är det som gör att man ser "fast" ut. Mer muskler, mindre fett, samma volym. Så läs in dig på det

Tack, ett tips, äntligen! [bigsmile]

Panda:

På gymmet ser man stor skillnad på tjejerna som tar sin träning seriöst och på de stackars ÄS-offren som bara går å går på sina rullband...

Jobbigt med astma Det betyder att du måste tänka mer på vad du stoppar i dig.

Yes, kör igång så fort foten blir bättre!
(är dock för ung för att träna på gym ensam..)

Panda:

Man ska inte förvänta sig så jättestora resultat utan det kommer i sinnom tid så länge du behåller en sund livsstil

Aarå, kommer fortsätta tills jag når mitt mål and keep it that way fast mer "vardagligt" [smile]


   
SvaraCitera

riode:

är dock för ung för att träna på gym ensam..

Finns flera gym där du får träna under 15. Försök hitta ett[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Finns flera gym där du får träna under 15. Försök hitta ett

Inte där jag bor.. Och har inte pengarna för det!
Men för mig funkar det alldeles utmärkt att träna sådant hemma =)


   
SvaraCitera

Skaffa en stång eller gå ut till ett träd. Kör pullups, chinups, lyft upp benen medan du hänger i händerna. De övningarna tränar stora delar av överkroppen och magen. Jogga/simma på det så är du nog set to go.


   
SvaraCitera

Långt efter nu men..

Hur gick det?


   
SvaraCitera