Aviseringar
Rensa alla

Hip Hop, negativ inverkan?


Ämnesstartare

Jag gillar bland annat hiphop men jag har ofta fått höra att det är sämsta musiken och att det har dålig inverkan (eller vad det nu än heter) på ungdomar. Vad tycker du om hiphop och tror du att det har dålig inverkan på unga?


   
Citera
Ämnesstartare

varför skulle det ha det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

all musik ungdomar gillar har dålig inverkan på dem enligt de gamla konservativa generationerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hiphop är ypperligt bra. Tror inte den har mer dålig inverkan på ungdomar än vad annan musik har. Man sade ju samma sak om rock, att det var farligt att lyssna på, men de flesta har ju överlevt det hittills liksom. Tror det bara är gamla skrönor. Fortsätt du lyssna på den musiken du gillar.


   
SvaraCitera

ööööh
har ej ligist vad jag märkt iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

all musik är dålig för det leder till sex!!! mvh prästen i footloose


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moralisk hip hop up in dis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a d1 r mkt farligt, man vill bli rik och knarka när man lyssnar på d1.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isf bara den kvinnoförnedrande och vålds- och drogälskande osv.
Men man måste ju ta eget ansvar och kan inte skylla på tv, radio osv.

mvh det här var ett viktigt inlägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Isf bara den kvinnoförnedrande och vålds- och drogälskande osv.

Lol nej, jag lyssnar på massor med hip hop om att döda och knarka men är ändå inte lagd åt det hållet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hiphopare har konstiga åsikter som de försöker tränga på dig, som att kramar innehåller för mycket genital kontakt för att vara anständigt:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Lol nej, jag lyssnar på massor med hip hop om att döda och knarka men är ändå inte lagd åt det hållet!

Sa väl inte att det var så heller utan bara att det inte är hiphopen i sig utan vad de rappar om. Även om den kulturen kanske är rätt nedrig, eller fått en nedrig bild av sig utmålad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har märkt att en viss typ av obehagliga och otrevliga människor nästan alltid lyssnar på hiphop. vet dock inte om man blir sån av att lyssna på hiphop, eller om stöddiga och jobbiga människor dras till hiphop. tror nog mer på det senare dock, men kan nog vara både och :p

men ja hiphop är till 99% bajsdåligt och hiphopare brukar vara allmänt läskiga och jobbiga. samt extremt fula.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hip hop gummisnopp.. Själva genren i sig är det väl inget fel på? Det är ju endast fråga om takt, beats och grejer.. Är la snarare valet av texten som är skadlig. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men ja hiphop är till 99% bajsdåligt

Varför tycker du det är så dåligt?


   
SvaraCitera