Aviseringar
Rensa alla

HipHop


Noak_

Gravediggaz


   
SvaraCitera

royalflush:

Kan någon ge mig lite tips på bra underground Hiphop/rap?[rolleyes]

sherman austin (sjukt cool amerikansk anarkisthiphop)
tribe called quest (inte så underground men oldschool och fett bra!)
keny arkana (ascool fransk brud , lite anarkisthophop här med)


   
SvaraCitera

keny arkana- la rage

sök sherman austin på spotify

tribe called quest - can I kick it


   
SvaraCitera

NAS
Immortal technique

Är de bästa enligt mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Black Market Militia [cool]


   
SvaraCitera

Quasimoto/Madlib och alla andra alias, MF DOOM + alla alias, J Dilla, Guilty Simpson, Frank N Dank, Sean P, Black Milk, Cannibal Ox, Buck 65, MED, Antipop Consortium


   
SvaraCitera

royalflush:

Kan någon ge mig lite tips på bra underground Hiphop/rap?[rolleyes]

Om jag kan!

Aesop Rock, Arsonists, Atmosphere, Brother Ali, Buck 65, Cage, Classified, DANGERDOOM, El-P, Felt, illmaculate, Illogic, Jazz Liberatorz, K-The-I???, KMD, Layla, Living Legends, Living Proof, Mac Lethal, Madvillain, Mr. J Medeiros, Noah23, Oh No, Paperboys, Pegz, R.A. The Rugged Man, Reef The Lost Cauze, Rob Sonic, Sage Francis, Sandpeople, Sapient, Solillaquists of Sound, Soul Position, The Aztext, The Let Go och The Procussions... för att nämna några.

Samtliga är underground, eller ligger på independentbolag. Samtliga finns på Spotify (har du inte kan jag skicka en invite, PM:a mailadress isåfall).

Älskar folk som ber om hiphoptips. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Om jag kan!

Danke mannen!![love]


   
SvaraCitera

Lyssna på : Biggi Smalls , Puff D , Lupe Fiasco , Eazy-e , Method Man , DOnald D , Red Man , The FIxxers , JAy-z , KAnye West , Mos def, Outkast, NAS ja och allt det dära , de är precis vad jag kallar musik ![wink]


   
SvaraCitera

Och juste KID CUDI en av Favoriterna !


   
SvaraCitera

Skuldberget har precis släppt sin självbetitladce debut på sex stycken låtar. Funkig svensk hiphop med svängigare beats.

Hiphopduon bildades 2012 och i februari 2013 släpptes deras självbetitlade debut på sex låtar.

facebook: skuldberget
instagram: skuldberget
twitter: skuldberget
och här kan du lyssna:
https://soundcloud.com/skuldbergetofficial

skuldberget bild.jpg


   
SvaraCitera