Aviseringar
Rensa alla

Hipster är bara ett snällt ord för nörd


Ämnesstartare

Stekaren: Jo. Men som sagt, jag förstår att du försvarar det. UMs laughing stock since 2009.

Du borde nog hålla tyst helt och hållet, du har bara fel - det är rätt fascinerande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Du borde nog hålla tyst helt och hållet, du har bara fel - det är rätt fascinerande.

Alla vet det. Skitsamma, stödjer du hipsterkulturen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har du skitit i det blå skåpet stekaren, maken på fräckhet. Det spelar ingen roll om du utger dig för att vara alfahanne, går runt med farsans skogsmiljoner på sture-p, spexar på gymmet eller slår din kvinna. Men ge fan i att devalvera min nördiga identitet genom att koppla ihop det med något så äckligt som hipsters.


   
SvaraCitera
time
 time

Stekaren:

Så du säger att det är mer attraktivt med en image_59.jpg

Än en

image_60.jpg

Jag säger att det inte finns något som utesluter att killen längst ner är en nörd av något slag: han kan bra gilla tv-spel, programmering, fotografering/redigering eller vara en cinemofil. Din fördomsfulla bild av hur en nörd ska och bör se ut är baserad på din fåfänga, du vet om att folk här klankar ner på alfahannebeteendet så du försöker slå på första bästa grupp. I vilket fall som helst finns det sjukt snygga nördar, dessutom finns det nördar av kvinnligt kön också, som högst antagligen inte är intresserade av att bli alfahannar.

OBS: en riktig alfahanne är intelligent och bra på annat än att bli full och flirta


   
SvaraCitera

blir tusen gånger hellre kallad nörd än hipster.
jag hatar hipsters!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Jag säger att det inte finns något som utesluter att killen längst ner är en nörd av något slag: han kan bra gilla tv-spel, programmering, fotografering/redigering eller vara en cinemofil. Din fördomsfulla bild av hur en nörd ska och bör se ut är baserad på din fåfänga, du vet om att folk här klankar ner på alfahannebeteendet så du försöker slå på första bästa grupp. I vilket fall som helst finns det sjukt snygga nördar, dessutom finns det nördar av kvinnligt kön också, som högst antagligen inte är intresserade av att bli alfahannar.

OBS: en riktig alfahanne är intelligent och bra på annat än att bli full och flirta

Lyssna. Jag har hängt både med alfahannar och nördar, sanna mina ord, jag vet vad skillnaden är. Jag är inte en i mängden nånstans, jag är min egen man och har under åren rullat med alla målgrupper så jag kan dra den här slutsatsen. 
Och en riktig alfahanne, visst han har väl nån form av allmänbildning men det är det ytliga muskler, kläder och solbränna som avgör huruvida han är attraktiv eller inte. 
Ponera att han på första bilden är så smart och snäll som man ska vara då medan den andra är ett svin, ofta otrogen och ganska korkad, vem väljer du då? Kom ihåg att du ska visa dig bland vänner och familj mellan nån av dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:
blir tusen gånger hellre kallad nörd än hipster.
jag hatar hipsters!!!!

Du är med i kampen! Hörde förresten att du var uppe i ca 30 tjejer, är du inne på alfaspåret?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Alla vet det. Skitsamma, stödjer du hipsterkulturen?

Det blir inte mer sant för att du upprepar det.

Nörderi är att på grund av ett våldsamt intresse vara väldigt kunnig och/eller skicklig inom ett eller flera ämnen. Detta har, förmodligen med stor sannolikhet på grund av amerikanska influenser och faktumet att någon som är uppslukad av ett ämne riskerar bli blind för annat, förväxlats med töntighet, det vill säga en dissonans med normativt och hegemoniskt beteende. Töntar och nördar är emellertid inte samma sak.

Hipsterkulturen, däremot, är en subkultur som ironiskt omfamnar den stereotypa tönt/nördkulturen, utan att nödvändigtvis snöa in sig på ett ämne.

Inget av detta förutsätter närsynthet eller en särskild musiksmak. Det utesluter inte heller vältränade kroppar.


   
SvaraCitera

Stekaren: Du är med i kampen! Hörde förresten att du var uppe i ca 30 tjejer, är du inne på alfaspåret?

inte tjejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha nej stekaren du har alldeles fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa fast nä. förvånar mig dock inte att du har fel och inte inser det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

inte tjejer

Killar?

Zerafina:
Haha nej stekaren du har alldeles fel

Har jag? Jag tycker iallafall hipsters är ett skämt. Osäkra individer som kommer med ursäkter

passaro:
aa fast nä. förvånar mig dock inte att du har fel och inte inser det. 

Stödjer du det där beteendet?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Alfahanar och hipsters lider samma brist på bekräftelse.


   
SvaraCitera

Stekaren: Killar?

nej fiskar. vad tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nej fiskar. vad tror du?

K

NEMI:
Alfahanar och hipsters lider samma brist på bekräftelse.

Men alfahannar kommer nånvart i livet. Hipsters är bara ett skämt.


   
SvaraCitera