Aviseringar
Rensa alla

Hipsters är dåliga pretton.


sincan
Ämnesstartare

Varför svämmar staden över av hipsters, med fjällrävenryggsäck, tidigt 1900-talskängor, mediabrillor, för korta byxor, frisyrer med kortare hår på sidorna osv. Stereotypen är ett faktum och den är jävligt pretto, prettor är jävligt dåligt på många sätt. Man ska även gilla jazz och fransk film från 50-talet. Man ska dessutom försöka hålla flummiga och kulturella dialoger som dock varken har djup eller substans då det är för svårt för de små liven, mallen för ett sådant samtal är inte riktigt lika uppritad som klädkoden.
Det hela bygger på att man ska försöka vara konstnärligt filosofiskt, detta är ett aktivt val som blir jävligt krystat och patetiskt.


   
Citera

du är ca 2 år sen på att hoppa på hipsterhatarvågen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

och då räknar jag lågt.


   
SvaraCitera

ja fy tusan


   
SvaraCitera

Jag tycker om ytliga kulturella diskussioner som ingen annan förstår [sad] Dock hatar jag dessa

sincan:

tidigt 1900-talskängor

Men har bara

sincan:

för korta byxor

Men

sincan:

frisyrer med kortare hår på sidorna

Är nog i dag, TILL OCH MED, vanligare på Vasatan än på Söder

sincan:

Man ska även gilla jazz

Jazz ÄR cool musik

sincan:

Man ska dessutom försöka hålla flummiga och kulturella dialoger som dock varken har djup eller substan

[love] Det finns få saker som är bättre än flummiga och kulturella diskussioner.

MEN jag ser fortfarande inte mig själv som hipster. Kanske jag förnekar mitt kall, men dock är du ett levande bevis på det allmängiltiga föraktet mot subkulturer som råder idag. Fy på dig.


   
SvaraCitera

Folk får väl se ut hur fan de vill, men när någon personlighet ska uppnås blir det sjukt krystat och faktiskt rent ut sagt äckligt.

Tråden känns rätt old news.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

du är ca 2 år sen på att hoppa på hipsterhatarvågen.

Vem sa att jag började ha dessa åsikter just idag?

Istechetvåpunktnoll:

Jag tycker om ytliga kulturella diskussioner som ingen annan förstår [sad] Dock hatar jag dessa

Oftast har de ingen substans eller mening.

Istechetvåpunktnoll:

Är nog i dag, TILL OCH MED, vanligare på Vasatan än på Söder

Det har spridit sig, ja.

Istechetvåpunktnoll:

Jazz ÄR cool musik

Det är en helt annan diskussion, många som lyssnar på jazz gör det bara för att det är inne just nu.

Istechetvåpunktnoll:

dock är du ett levande bevis på det allmängiltiga föraktet mot subkulturer som råder idag. Fy på dig.

Jag är ett levande bevis för att flockbeteende är ett tecken på svaghet när det gäller vissa saker.


   
SvaraCitera

sincan:

Oftast har de ingen substans eller mening.

Andra personer håller nog inte diskussioner för att du ska uppleva dem som meningsfulla.


   
SvaraCitera

finns det bra pretton?


   
SvaraCitera

fattar fortfarnade inte riktigt vad hipsters är de beskrivs på så olika vis


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

fattar fortfarnade inte riktigt vad hipsters är de beskrivs på så olika vis

Fattar inte heller det. Försök att förstå det leder mest till ytterligare förvirring för min del.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

finns det bra pretton?

Blir kallad pretto ibland. Är bra.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

mediakatt:

Andra personer håller nog inte diskussioner för att du ska uppleva dem som meningsfulla.

Det är jag medveten om, men det var inte riktigt det jag menade att de skulle göra heller. Jag menade för dem själva. De använder ibland sådana diskussioner till att späda på sin tillhörighet till sin subgrupp snarare än att ha diskussionen för just diskussionens syfte.


   
SvaraCitera

sincan:

Det är jag medveten om, men det var inte riktigt det jag menade att de skulle göra heller. Jag menade för dem själva. De använder ibland sådana diskussioner till att späda på sin tillhörighet till sin subgrupp snarare än att ha diskussionen för just diskussionens syfte.

Konversationer vars syfte främst är att komma närmare personen man konverserar med är meningsfulla. Konversationer om gemensamma upplevelser, som till exempel filmer man sett, är lite av ett standardsätt för att umgås med personer man inte känner särskilt väl. Är man intresserad av att ha relationer med andra människor så är det en rätt viktig form av konversation att kunna behärska.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Blir kallad pretto ibland. Är bra.

det gör inte pretto bra
tyvärr


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

det gör inte pretto bra
tyvärr

Gör att det finns bra pretton. Eller att folk som kallar mig det har fel, möjligen.


   
SvaraCitera