Aviseringar
Rensa alla

Hipsters är dåliga pretton.


mediakatt:

Eller att folk som kallar mig det har fel, möjligen.

kanske!


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

mediakatt:

Konversationer vars syfte främst är att komma närmare personen man konverserar med är meningsfulla. Konversationer om gemensamma upplevelser, som till exempel filmer man sett, är lite av ett standardsätt för att umgås med personer man inte känner särskilt väl. Är man intresserad av att ha relationer med andra människor så är det en rätt viktig form av konversation att kunna behärska.

Absolut, men du verkar inte ta till dig det jag skriver då du fortfarande inte besvarar det jag påstår. Om jag säger såhär kanske du förstår vad jag menar, de använder diskussionen som ytterligare ett klädesplagg.


   
SvaraCitera

sincan:

Varför

För att det är modernt? Häftigt? Man får uppmärksamhet?
Kom igen. Sååååå konstigt är det väl inte.


   
SvaraCitera

sincan:

Absolut, men du verkar inte ta till dig det jag skriver då du fortfarande inte besvarar det jag påstår. Om jag säger såhär kanske du förstår vad jag menar, de använder diskussionen som ytterligare ett klädesplagg.

Jag förstår vad du säger, det är ungefär "de säger att de gillar jazz bara för att verka häftiga [mad][mad][mad][mad]". Och nej, jag ser fortfarande inte varför det är ett problem eller varför du verkar tro att det skulle vara unikt för hipsters. Att säga saker för att passa in i en grupp och komma överens med människor är en rätt grundläggande del i social kompetens.


   
SvaraCitera

prettokatt


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Rådjuret:

För att det är modernt? Häftigt? Man får uppmärksamhet?
Kom igen. Sååååå konstigt är det väl inte.

Nej det är då inte konstigt då många människor saknar egen personlig trygghet och då således måste ta efter en mall som är allmänt accepterad, men det gör det inte nödvändigtvis till något bra.


   
SvaraCitera

Budolicious:

prettokatt

mhm


   
SvaraCitera

varför bry sig?


   
SvaraCitera

sincan:

Nej det är då inte konstigt då många människor saknar egen personlig trygghet och då således måste ta efter en mall som är allmänt accepterad, men det gör det inte nödvändigtvis till något bra.

Eh, att ta efter en allmänt accepterad mall och influeras av andra människor är hur folk formar en personlighet till en början. Det har inte med personlig trygghet att göra, det har att göra med att vara en fullt fungerande människa att göra.


   
SvaraCitera

sincan:

Det är en helt annan diskussion, många som lyssnar på jazz gör det bara för att det är inne just nu.

Att påstå att jazz är "inne" är nog att ta i.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Att påstå att jazz är "inne" är nog att ta i.

Nej, det är det inte.


   
SvaraCitera

förstår ej poäng med tråd
"fjortisar är så töntiga. jag hatar fjortisar, dom är så töntiga i sinna rosa piké tröjor och dom har dålig musik smak" etc etc etc
+
absolut sämst stereotypifiering av hipsters


   
SvaraCitera

aha oki
[tard]


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag förstår vad du säger, det är ungefär "de säger att de gillar jazz bara för att verka häftiga [mad][mad][mad][mad]". Och nej, jag ser fortfarande inte varför det är ett problem eller varför du verkar tro att det skulle vara unikt för hipsters. Att säga saker för att passa in i en grupp och komma överrens med människor är en rätt grundläggande del i social kompetens.

Ja, varför svarar du inte på det jag påstår då om du förstår vad jag skriver?
Jag har inte sagt att den typen av beteende är unikt för hipsters (att säga saker för att passa in), det har du fått för dig själv att jag har sagt. Det jag däremot har sagt är deras unika beteende som skiljer dem från "andra".
Att kalla det för ett problem är kanske inte rätt ord, men det är ibland störande att observera sådant beteende och jag tänker inte direkt att gräva ner mig under en sten för att slippa se det, däremot kommer jag att ha min åsikt rörande dem. Att säga saker för att passa in verkar vara väldigt likt att ljuga i dina ögon. Det är skillnad på att hålla något inne eller att säga något man egentligen inte står för. Du är verkligen bra på att tolka text helt fel! grattis, eller något.


   
SvaraCitera

sincan:

då många människor saknar egen personlig trygghet och då således måste ta efter en mall som är allmänt accepterad,

Eller så tycker de stilen är snygg och "tar efter den" för att de vill se....snygga ut. Vad innebär personlig trygghet för dig?


   
SvaraCitera