Aviseringar
Rensa alla

Hissa eller dissa Peter Forsberg!


Ämnesstartare

Knarko:

Tycker som jag skrev innan att det börjar bli för mycket utav det nu då¨han är ganska slut.

Slut på vilket sätt? När inte foten krånglar är han fortfarande en världsspelare. I natt gick det ju helt reko, exempelvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Jag är en av de som hissar Peter Forsberg för hans envishet och kärlek till hockeyn.[smile]

Det gör jag med! Extra kul att se att han var, om inte bäst, så helt klart en av de bästa i laget igår. Visst hjälpte det att han spelade med Duchene och Hejduk, men jag tror han kunde gjort nytta med vilka han än varit inne med. Jones och Stewart såg finfina ut med.

Knarko:

Hockey = tråkigt men ok 😉

Då känns du verkligen som rätt person att uttala dig om hans comeback-försök. Bara för att du tycker det är tråkigt så borde han sluta...! Då kanske ALLA borde sluta? [surprised]

För övrigt, så gör han ju det här försöket för att han vill spela igen, och för att göra det han älskar, och sedan få avsluta sin karriär på egna villkor. Med egna villkor menar han att inte tvingas sluta för att han är skadad, utan att han får sluta när han VILL sluta. Tycker det är en beundransvärd inställning, oavsett vad han hållit på med. Även om det nu handlar om "tråkig" hockey.

Noterbart är också att han, som flera redan påpekat, inte är den som tänker på pengar. Under tiden i Philadelphia blev han skadad och satt på ett välbetalt kontrakt, men valde att avstå från lönen när han inte kunde spela. Det hade annars varit lätt att bara räkna miljonerna som ramlade in medan han rehabiliterade sig.

Och nu var det förvisso Markus Näslund som tog initiativ till att spela gratis i Modo förra säsongen, men Foppa var ju inte sen att svara något skämtsamt i stil med "Jaha, där rök mina löneförhandlingar" på presskonferensen där beskeden kom.

Jag är glad att han är tillbaka där han hör hemma nu! Hoppas han håller sig från skador och fortsätter se ut som igår. Det blir till att se alla matcher Viasat Hockey visar den här kommande veckan! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Slut på vilket sätt?

för att han kommit tillbaka såpass många ggr.

Schism:

I natt gick det ju helt reko, exempelvis.

kunde gått bättre med andra ord [cute]

Tobbish:

Då kanske ALLA borde sluta?

yepp [y][wink]

ne men ärligt talat bryr jag mig ej om hockey eller om foppa [party]
tycker bara det börjar bli fjantigt med alla comebacks


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Här kan vi hissa eller dissa Peter Forsberg.

Hissa! Jag tittade på matchen inatt och ska sitta bänkad även nu inatt klockan 2 när de möter Nashville.

Jag tyckte att Foppa har kvar sitt gamla goda spelsinne men inte farten. Delar av farten och kvickheten kommer han förhoppningsvis få tillbaka efter 5-10 matcher och förhoppningsvis ser vi honom även nästa säsong... men vi kommer nog aldrig få se gamla Foppa, tyvärr.

Jag tror att han har haft detta i åtanke enda sedan han beslutade sig för att inte spela vidare med Modo. Sjukt smart om du frågar mig. Nu har han haft nästan 1 helt år att vila upp kroppen och kunnat låta foten läka utan att ha någon stress.

Detta kommer bli FINT!!! Jag hade nästan dödat för att han skulle lycka göra mål i första matchen... det var nära åtminstone en gång[party]

Tobbish:

Det gör jag med!

davvelito:

Jag är en av de som hissar Peter Forsberg

Tittade ni på matchen inatt?

enhimmelskdrog:

DISSA

w00t!! Whyyyy!

Knarko:

för att han kommit tillbaka såpass många ggr.

noob[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

för att han kommit tillbaka såpass många ggr.

I så fall är du också slut som avreggat dig och kommit tillbaka till UM vid ett flertal tillfällen. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

för att han kommit tillbaka såpass många ggr.

Borde ju snarare vara ett argument för att han inte är slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

I så fall är du också slut som avreggat dig och kommit tillbaka till UM vid ett flertal tillfällen. [wink]

[blush]

passaro:

Borde ju snarare vara ett argument för att han inte är slut.

har han ens levererat ordentligt dem ggr han kommit tillbaka då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Hejduk

Åh, vill gifta mig med, tänk vilket coolt namn jag skulle få då [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

har han ens levererat ordentligt dem ggr han kommit tillbaka då?

i alla fall om man ska tro colorados coach:
– Han var vår bäste spelare i kväll, utan tvekan. Körde med korta byten, hade bra energi och spelade bra när han var inne, säger Sacco till TSN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HK Berghdal:

i alla fall om man ska tro colorados coach:

opartiska källor är ej giltiga 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

opartiska källor är ej giltiga 😉

mm hehe, jag litade inte på honom riktigt. men dn sa annars att forsberg va helt okej.

har inte läst de amerikanska tidningarna heller.


   
SvaraCitera

Knarko:

har han ens levererat ordentligt dem ggr han kommit tillbaka då?

Ja det har han. Senast han gjorde comeback i NHL för 2,3 år sedan snittade han över en poäng per match och i elitserien förra säsongen gjorde han 30 poäng på runt 20 matcher vilket är riktigt bra.

Så jag tror absolut inte han är slut. Han var helt okej i natt och det ska bli väldigt kul att följa honom nu i vår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Jag tyckte att Foppa har kvar sitt gamla goda spelsinne men inte farten. Delar av farten och kvickheten kommer han förhoppningsvis få tillbaka efter 5-10 matcher och förhoppningsvis ser vi honom även nästa säsong... men vi kommer nog aldrig få se gamla Foppa, tyvärr.

Spelsinnet försvinner aldrig, vissa är födda med det och vissa tränar upp det. Men det är inte många som kan lyckas med det han gjort. Viljan och kärleken han har.

Marmoth:

Tittade ni på matchen inatt?

Nej [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hissa lätt, vilken jävla tjurskallig fighter det är alltså [love]


   
SvaraCitera

Gubben har varit i farten sedan jag var liten och samlade hockey kort. När gretzky var värt flera hundra och han foppa knäckte i Modo. Klart jag hissar han. För mig han var grym på vem kan klå filip och fredrik också


   
SvaraCitera