Aviseringar
Rensa alla

Hitlerjugend frisyr, snyggt ?


Ämnesstartare

Ganon:

Nej. Inte ens den mest infantile åklagaren skulle kunna åtala någon för HMF pga att den sett ut som Hitler.

Sant! Men menade om man gjorde det med flit och med hitler hälsningen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Enligt mej lite läskigt när man vet vad den organisationen stod för.

En frisyr har väl då ändå aldrig haft en åsikt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView:

Sant! Men menade om man gjorde det med flit och med hitler hälsningen 

Även om man gjorde det med flit skulle man aldrig kunna åtalas för HMF såvida man inte hade ett tydligt hakkors eller gjorde hitlerhälsning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

En frisyr har väl då ändå aldrig haft en åsikt?

Kanske inte. Men Många förknippar den frisyren med hj, det var typ en symbol för dem och det är läskigt. Typ höra killar gå till frissan och be om en hj frisyr. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Även om man gjorde det med flit skulle man aldrig kunna åtalas för HMF såvida man inte hade ett tydligt hakkors eller gjorde hitlerhälsning.

Det hör nog till om man är en wannabe hitler imitation, kläder, frillan, symbolen, hälsningen osv. annars är man ju som vilken    snubbe från 30-talet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men käre värld. Det är ju jättemånga som har så, eller ja, det var iaf för några år sedan. Ingen vettig människa skulle stanna upp på stan och skrika nazist efter någon för en sådan sak. Vad ska alla stackars skinkillar då uppleva.


   
SvaraCitera

Det är verkligen inte okej! När jag rakade av mig allt mitt hår så började jag lyssna på Hitlers tal och beblanda mig med olika högerextrema människor.. Nej, men seriöst, en frisyr behöver inte betyda att man är ''en viss person''. Att kategorisera människor efter deras yttre är helt fel, jag har väldigt ofta fått rättfärdiga mina kängor, propperbyxor och min, ibland, rakade skalle men jag har det enbart för att jag tycker att det är snyggt, sedan är kängor det absolut skönaste man kan ha! Jag har militärbyxor och rakad skalle på jobbet ibland, och då jobbar jag inom hemtjänsten vilket betyder att man träffar en massa gamla människor som man tar hand om.. Och hittills så är det EN enda person som har klagat på min rakade skalle, och det var för att hon tyckte att jag skulle ha långt hår.. En annan kallar mig för ''den siste mohikanen'' när jag väl har mohawk vilket jag tycker är ganska roligt 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView:

Det hör nog till om man är en wannabe hitler imitation, kläder, frillan, symbolen, hälsningen osv. annars är man ju som vilken    snubbe från 30-talet 

Eller så tycker man helt enkelt bara det är snyggt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snyggt på killar med markerade kindben/smala ansikten

snyggt också på ett sånt där typiskt ariskt utseende. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Eller så tycker man helt enkelt bara det är snyggt.

Att se ut som en wannabe hitler?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Att se ut som en wannabe hitler?

hitlerjugend har knappast varit ensamma om den frisyren rent historiskt. tror väldigt få med den frisyren idag ser ut som en "wannabe hitler".

tänker att det finns betydligt värre saker att oroa sig för här i världen....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

hitlerjugend har knappast varit ensamma om den frisyren rent historiskt. tror väldigt få med den frisyren idag ser ut som en "wannabe hitler".

tänker att det finns betydligt värre saker att oroa sig för här i världen....

Tror inte du riktigt hänger me. Vi syftar inte bara på frisyren utan kläderna, hakkors, hälsning och mustaschen= wannabe hitler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Tror inte du riktigt hänger me. Vi syftar inte bara på frisyren utan kläderna, hakkors, hälsning och mustaschen= wannabe hitler

jaha. men det är ju fett snyggt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

jaha. men det är ju fett snyggt.

Jamen om du tkr det ska du nog prova, kan ju vara ngt för dej 


   
SvaraCitera

och folk säger att tjejer är tjafsiga.


   
SvaraCitera