Aviseringar
Rensa alla

Hitta en kristen kille?


Det blir nog ganska svårt i dagens samhälle


   
SvaraCitera

Varför inte i ungdomsgrupperna? I den stora församling kanske isf


   
SvaraCitera

KDU


   
SvaraCitera
tkllkl

TAKBIR!


   
SvaraCitera
Exner

Sagan:
Så ja, jag är kristen och försöker att leva mitt liv så nära och troget mot Gud som möjligt. 
Nu är det så att jag skulle vilja träffa någon och bli kär. De killar jag träffat och dejtat innan har varit agnostiker eller ateister, och i slutet har skillnaden mellan oss varit för stora.
Nu skulle jag vilja träffa en kristen kille som har samma kärlek till Gud som mig. 
Men detta verkar helt omöjligt! 

Är det någon som vet var man kan träffa och lära känna kristna killar (och även tjejer för vänner är alltid bra) förutom i kyrkan och kristna ungdomsgrupper?

Såvida du inte är troll, så känner jag gott om herrar av typen du söker. Vad har du för fler preferenser?


   
SvaraCitera
Sagan
Ämnesstartare

Exner:

Såvida du inte är troll, så känner jag gott om herrar av typen du söker. Vad har du för fler preferenser?

Jag föredrar "The Nice guy" över någon som spelar lite tuff. Gärna någon med humor. 
Utseende är inte så viktigt.


   
SvaraCitera

Jötunheimer:
Вы не поймете это, но религия не есть хорошо

Извините, я не понимаю. Вы говорите по-шведски?


   
SvaraCitera
lok501

Sagan:
Så ja, jag är kristen och försöker att leva mitt liv så nära och troget mot Gud som möjligt. 
Nu är det så att jag skulle vilja träffa någon och bli kär. De killar jag träffat och dejtat innan har varit agnostiker eller ateister, och i slutet har skillnaden mellan oss varit för stora.
Nu skulle jag vilja träffa en kristen kille som har samma kärlek till Gud som mig. 
Men detta verkar helt omöjligt! 

Är det någon som vet var man kan träffa och lära känna kristna killar (och även tjejer för vänner är alltid bra) förutom i kyrkan och kristna ungdomsgrupper?

Ursäkta mig men är inte det lite naïvt? Det är okej om du verkligen bryr dig om din religion, men din partners borde kanske inte spela någon roll om ni kan acceptera varandra? Sedan kanske din religion är din ända hobby, och då förstår jag att det är ett problem.

Till din fråga: du bor i det land med mest antal ateister procentuelt för befolkning, I en tid då nästan ingen tror fullt ut på sin religion om den inte är extrem(scientologi, extrem "Islam", buddism, vissa hidnuer, etc). Jag tror inte folk kommer dela din passion. Det finns ett ställe dock, och det är i farmar staterna I USA då de är de stater med mest troande befolkning utav kristendomen I ett land så etablerat I kristendomen. Annars kan du pröva Rom/Vatikanen.

Oavsett så hoppas jag att du lyckas hitta någon du gillar och att du inte hoppar in i ett förhålande pga att du tror det förväntas utav dig.

Gud bevare dig och må kraften vara med dig, alltid.


   
SvaraCitera

Sagan:
Samma anledning som att det inte funkar mellan en vänsterpartist och en moderat i längden. Man ser saker på olika sätt. 

Jag känner ett sådant par.. Det fungerar. Eller tja, han är sosse, men sak samma liksom.


   
SvaraCitera

känner även en satanist som har haft ihop det med en kristen. fast han var inte uttalat öppen satanist iof, han erkände det bara för folk han kunde lita på inte sprider ordet. 


   
SvaraCitera

Det är nog svårt utanför kristna kontexter i Sverige, men en googling säger mig att det finns en del kristna dejtingsidor i Sverige men det kan tänkas att dessa är mer inriktade på en äldre kundkrets.


   
SvaraCitera
Goldar

Lol religösa människor. 


   
SvaraCitera