Aviseringar
Rensa alla

Hitta nya kompisar ca 14år...


Ämnesstartare

Alltså jag är ungefär 14år och jag gillar inte folket jag umgås med nu speciellt mycket... Hur ska jag hitta nya kompisar? Är ju inte precis vuxen satt jag skulle kunna gå och snacka med en slumvis vald peson på stan... Skulle nog kunna göra det men ålderskillnaden skulle kännas konstig.Hur ska man göra då egentligen?

Bor i sundsvall och har ingen möjlighet att byta skola.


   
Citera

Heineken:

Bor i sundsvall och har ingen möjlighet att byta skola.

Bli nazist, de håller ihop. Eller skaffa en moped och försök bli invigd i ett moppegäng (funkar särskilt bra om du bor på Skönsmon).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan bli din kompis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heineken:

Hur ska man göra då egentligen?

Börja med någon sport, eller gå med i någon förening av något slag.

Sen när det blir gymnasium kommer du får hur många vänner som helst så du behöver inte oroa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Sen när det blir gymnasium kommer du får hur många vänner som helst så du behöver inte oroa dig.

Ja men det är ungefär 2-3år kvar dit...

Dan_the_ironman:

förening

Tänkte på det alldeles nyss... Får försöka hitta några då.

Lilla Lady:

jag kan bli din kompis

Troligt 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heineken:

Ja men det är ungefär 2-3år kvar dit...

Satt i precis samma sits som dig, men blev kompis med några som var ett par år äldre och då öppnades ju helt nya umgängesgrupper.
Men man måste ju ha lite flyt med.


   
SvaraCitera

Var cool på internet och lär känna människor där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Bli nazist, de håller ihop.

hahaha, bästa tipset


   
SvaraCitera

Gå fram till ett gäng på skolan och börja prata med dem! [smile]
Annars har du ju massor av trevliga människor här på UM! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gammelsmurfen:

Gå fram till ett gäng på skolan och börja prata med dem!

Känner redan alla o.O

Gammelsmurfen:

Annars har du ju massor av trevliga människor här på UM!

Ja, men inte precis "riktiga" vänner [y]


   
SvaraCitera

Heineken:

Alltså jag är ungefär 14år och jag gillar inte folket jag umgås med nu speciellt mycket... Hur ska jag hitta nya kompisar?

hitta något att nörda i (helst inte onlinegaming) typ rollspel eller frimärkssamling eller fågelskådning eller något annat sådant jag är scout och där igenom har jag fått massor vänner 🙂


   
SvaraCitera

Heineken:

Känner redan alla o.O

Känner du verkligen ALLA verkligen på djupet, du kanske skulle kunna bli väldigt bra kompis med någon som du bara känner ganska ytligt just nu?

Heineken:

Ja, men inte precis "riktiga" vänner

Man kan få det med här [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

hitta något att nörda i (helst inte onlinegaming) typ rollspel eller frimärkssamling eller fågelskådning eller något annat sådant jag är scout och där igenom har jag fått massor vänner 🙂

Låter extremt roligt...... Nä men det låter extremt tråkigt allt det där och scout har jag varit. Var rätt kul tills jag insåg hur trist det var. Kanske bara trist scoutledare och sånt. I den "större" gruppen fick vi gå runt och leka massa lekar... jätte roligt.....
Ska i alla fall börja med piano men jag kommer inte få några kompisar av det dock.


   
SvaraCitera