Aviseringar
Rensa alla

hittade en fjäril i vasken


Ämnesstartare

hejhej
det har varit en fjäril (alltså en såndär vanlig, ingen nattfjäril/mal etc) här inne ett par veckor nu tror jag och jag har sett den flaxa omkring i köket lite då och då och sett den på lite olika platser varje dag. men idag såg jag den inte och när jag hade diskat av en ugnsplåt så såg jag den där i vasken, I VATTNET [cry] tog upp den med en bit kartong och la den på fönsterbrädan för att torka och återhämta sig. nu rör den sig inte alls mycket (dock litegrann så jag vet att den lever) och jag vet inte vad som är snällast att göra. ska jag döda den? släppa ut den? [sad] hjääälp mig


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du överväger att ta ett liv skapat av Herren. SYNDARE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad] Är den helt torr? Kanske bäst att släppa ut, eller avliva. Eller avliva utomhus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är den helt torr?

nej inte än tror jag. är inte speciellt varmt här inne + det var bara ett par timmar sedan jag hittade den [sad] ska nog släppa ut den imorgon [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hög tid för hjärt-lungräddning. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ska jag döda den? släppa ut den?

Är inte det samma sak? Fryser den inte ihjäl om du släpper ut den? Som jag o spindlar - står inte ut med dom, men dödar dom inte, utan jag fångar in o släpper ut... o inser sen att dom lär frysa ihjäl...

Fö. så låter det som att fjärilen var törstig men tog sig vatten över huvudet[sad]

Jag vet - ondskefullt skämt, men kunde inte låta bli[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Är inte det samma sak? Fryser den inte ihjäl om du släpper ut den?

jo det gör den nog men det känns ändå "snällare" att låta den dö utomhus [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Fö. så låter det som att fjärilen var törstig men tog sig vatten över huvudet[sad]

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fyfan vad äckligt, hur kan du ens ha nåt sånt i köket flera dagar?[surprised] Spola ner den i toan död eller levande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

fyfan vad äckligt

VADÅ ÄCKLIGT. DET ÄR EN FJÄRIL OCH DEN ÄR JÄTTEFIN + PÅMINNER OM SOMMAREN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och nej, jag tänker inte spola ner den i toaletten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

fyfan vad äckligt, hur kan du ens ha nåt sånt i köket flera dagar?[surprised] Spola ner den i toan död eller levande

[tard]konstig bacillskräck att vara rädd för fjärilar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

VADÅ ÄCKLIGT. DET ÄR EN FJÄRIL OCH DEN ÄR JÄTTEFIN + PÅMINNER OM SOMMAREN

insekter är asäckliga ju, du har ju inte ens kolla nära på en isåfall tror jag.

enhimmelskdrog:

och nej, jag tänker inte spola ner den i toaletten

släng bara ut den då

isola:

[tard]konstig bacillskräck att vara rädd för fjärilar

asså jag har ju inte sagt att jag är rädd för dom...sa bara att de är äckliga. Fast jag blir jävligt skraj ibland när de kommer flygandes[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

insekter är asäckliga ju, du har ju inte ens kolla nära på en isåfall tror jag.

jooo och jag vet att det egentligen är en lurvig larv med vingar men dom är fina ändå

SorryBartDude:

släng bara ut den då

tänker LÄGGA ut den, inte slänga[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jooo och jag vet att det egentligen är en lurvig larv med vingar men dom är fina ändå

den har ett äckligt yttre skal och inuti så flyter det bara runt en äckligare sörja av vit skit. Vingarna kan la se fina ut iofs...

enhimmelskdrog:

tänker LÄGGA ut den, inte slänga[no-no]

vad som, bara det är en bit från huset, lär ju komma fram nån äcklig skalbagge o käka på den.


   
SvaraCitera