Aviseringar
Rensa alla

Hittade en lite kisse


Ämnesstartare

Men den är äcklig, kissar ner hela lägenheten[sad] Hur får jag den att sluta? Ej våld
Ingen vill ha katten om den är kissig så måste få den fin och duktig så någon vill ha den


   
Citera
Ämnesstartare

Kissemissenissehisse <3 Missemissekisse <3

Åh, katter är så söta. Ta hand om den själv! Jag hoppas att någon annan har bra tips att ge i tråden.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontakta ett katthem.
Akutgruppen kom och hämtade en liten pisse som jag hittat,loppig och utsvulten m.m men nu e den frisk och bortadopterad[love][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är den tam och i bra skick så kan det vara någons katt som bara har rymt utan halsband. :s
Du borde kolla upp det, ibland när min katt inte kommer hem så brukar jag bli lite rädd för att någon annan ska ta henne. Jag tycker om henne så mycket. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moisturizing:

Hur får jag den att sluta?

Är det ingen kattunge så kan du förmodligen aldrig få den rumsren. Då är de bästa att försöka hitta en familj som bor ute på landet så den kan bo ute i ett stall eller nått.

Är det fortfarande en kattunge, så får du ta den i nackskinnet säga FY med en mörk röst och sedan sätter du kattungen i en kattlåda med kattsand. Så får du hålla på ett tag tillslut ska den nog bli rumsren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menhejj:

Är det fortfarande en kattunge, så får du ta den i nackskinnet säga FY med en mörk röst och sedan sätter du kattungen i en kattlåda med kattsand.

Jag tror inte att det hjälper att säga fy till katter, de lär sig inte av sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jag tycker om henne så mycket. 🙁

aaaw!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krawffs:

aaaw!

[y][y][love][blush][blush]

Min kisse. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menhejj:

Är det fortfarande en kattunge, så får du ta den i nackskinnet säga FY med en mörk röst

Där den har kissat. ( glömde skriva in det. )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jag tror inte att det hjälper att säga fy till katter, de lär sig inte av sånt.

Alltså det ska vara där den har kissat, helst så snabbt som möjligt efteråt.

Då funkar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Min kisse. 🙁

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Åh, katter är så söta. Ta hand om den själv!

Fin katt =) Men nej jag kan inte ha katten, jag är inte alltid hemma och mamma skulle säkert ta död på den

isola:

Kontakta ett katthem.
Akutgruppen kom och hämtade en liten pisse som jag hittat,loppig och utsvulten m.m men nu e den frisk och bortadopterad[love][y]

Dom kan inte ta edn förrän om några veckor [n]

Jellybeans:

Är den tam och i bra skick så kan det vara någons katt som bara har rymt utan halsband. :s
Du borde kolla upp det, ibland när min katt inte kommer hem så brukar jag bli lite rädd för att någon annan ska ta henne. Jag tycker om henne så mycket. 🙁

Ja...men det är lite svårt att ta reda på... Men ska sätta in såndär "jag har hittat en kissekatt" i tidningen elelr nånstans

menhejj:

r det fortfarande en kattunge, så får du ta den i nackskinnet säga FY med en mörk röst och sedan sätter du kattungen i en kattlåda med kattsand. Så får du hålla på ett tag tillslut ska den nog bli rumsren.

Okej, ja det är en kattunge. Tack ska prova det[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan då..[n] men kontakta nåt annat katthem då


   
SvaraCitera

Häll illaluktande saker där den gör sina behov(ex: parfym, fyspray, citron, peppar, klorin). Lägg kattbajs i dens låda så den fattar att den ska gå där. Lägg jord eller sand i lådan, vissa katter som varit utomhus vänjer sig med att det känns som jord i tassarna när de kissar/bajsar och associerar då känslan i kattlådan. Ställ kattlådan där katten brukar gå om det funkar. Fya katten när du ser att den sätter sig på fel plats och flytta den till kattlådan. Kastrera katten. Ta bort mjuka material till exempel vissa sorts tyger - katten kan då tänka att "här är det mjukt, här ska jag kissa"..

Några knep. Hoppas något funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

!


   
SvaraCitera