Aviseringar
Rensa alla

Hiv, klamydia eller allihopa?!


Ämnesstartare

Seriöst, jag måste bara få skriva här. För något halvår sen hade jag sex med en kille som jag inte kände udner några gånger. Vi ahde aldrig kondom. Och nu är jag säker på att jag fått klamydia eller hiv.
Jag har inte haft några symtom men efter att ha googlat runt i två timmar har jag konstanterat att det inte är särskilt vanligt att man har det. Juste nu känner jag hur mitt liv passerar förbi, jag kommer bli sterilileserad, och sen dö om en månad.

Jag har dock vart sjuk rätt ofta nu i höst, halsproblem, hosta, snuva etc. Vilket tydligen kan vara symptomen på hiv! Tack, det lugnar verkligen...

Ska till umo imorn för att prata men känner mig så jävla dum om jag ska be om att få ta ett hiv/klamydia test. Jävla slut jag är liksom.

Så nu behöve jag lite råd haha, någon här som har klamydia/hiv och kan berätta att dem blev jätte sjuka. Så att jag kan få känna mig lite lugnare. Har googlat runt på olika näraktuer bara för att få ta ett blodprov redan nu, utan lycka dock. Så vet någon där man kan ta prover nu på kvällen?


   
Citera
Ämnesetiketter

S[ g[r det 🙁


   
SvaraCitera

Har du tur så har du inte något, men lär dig att använda kondom i framtiden.


   
SvaraCitera

men ofta lite höstsnuva har väl alla du kanske har fått grissjukan lix hallå hej

mvh dåren


   
SvaraCitera

Har du överhuvudtaget någon anledning att misstänka det förutom allmänsymptom som kan vara vad som helst från sorkfeber till kol?


   
SvaraCitera

Du tar ett prov, om du har det så botar du det i en vecka. Klart.


   
SvaraCitera

Testa dig istället för att gå runt och vara orolig! Är det klamydia så blir du av med den på typ tio dagar och hiv är absolut inte lika vanligt. Be om båda testerna, dom dömer dig inte där. Lycka till : )


   
SvaraCitera

Gå till vårdcentral/motsvarande och be om att få göra ett klamydiatest och att du vill ta ett blodprov pga stark oro för HIV-infektion.
Beställ gratis klamydiatest på nätet


   
SvaraCitera

3200 har HIV i sverige. Men det är värt att testa ändå, har du misstanke och oskyddat bör du testa dig regelbundet. Och sluta ha oskyddat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej har inga andra symptom än snuvan och det haha. Plus att jag har en sjukdom som sänker min ämnesomsättning, delvis gör att jag blir sjuk lättare också då man inte äter sina tabletter duktigt, vilket jag inte gjort [ops]

Men tack, iaf för svaren! Får ta mig i kragen och fråga om att få testa mig imorn då.

Och jag visste inte det gick så snabbt att bli av med klamydian, något jag missat trots allt mitt googlande. Men tur det![y]

Och jag har lärt mig att jag ska använda det nu, tro mig![wink]


   
SvaraCitera

tips: tänk efter före


   
SvaraCitera

Har under tre års tid varit säker på att jag har varit drabbad av hiv. Jag har haft alla symtomer till sjukdomen. Det började med att jag hade oskyddat sex, en vecka senare fick jag feber, ont i halsen svullna lymfkörtlar och nattsvettningar, diarre. Efter det var jag helt säker på att jag hade det, lymfkörtlarna förblev stora och jag fick sakta allt fler både på halsen och i ljumskarna, jag visste att det var på grund av hiv.

Men jag gick in i en förnekelseperiod under en längre tid, dock så kunde jag inte undgå att tänka på det till och från, men eftersom jag hade haft sex på fyllan under denna period så ville jag inte gå och testa mig, för jag ville inte informera någon av dem jag hade haft sex med att de skulle gå och testa sig för hiv eftersom att det skulle kunna ha innebärt att de hade kunnat lista ut att det var jag som hade smittat dem.

För några månader sedan fick jag nog, utan att tänka mig för gick jag och testade mig. En vecka senare fick jag resultatet. HIV-NEGATIV. Jag har testat mig en gång till efter detta för att kunna lägga alla tankar om hiv bakom mig. Dessutom har symtomerna försvunnit.

Om man oroar sig för hiv, gör en sak, avstå från sex tills du kan få ett säkert resultat och sedan, testa dig. Att göra som jag gjorde är det mest utslitande man kan tänka sig. Man slösar bort sitt liv.


   
SvaraCitera