Aviseringar
Rensa alla

Hiv? Nojjig som utavhelvete.


Ämnesstartare

Alright, jag knullade utan kondom, full och dum, någon dag efter midsommar. För nästan en vecka sen, kanske, inte säker så fick jag feber, halsen var jobbig som fan, och detta är inte borta, har lite feber nu kanske, mitt halsont har minskat med, men fått några små röda prickar, nu är jag psykiskt och fyskiskt trött varje dag fast jag sover bra och har lite muskelvärk.
Killen jag låg med har jag pratat med, han sa för någon dag sen att han låg med någon tjej utan konom som sa att hon var 100% oskuld, vilket hon inte var, en riktig hora var hon sa han. Nåväl, tänk om jag fått något? Elller börjar jag bli tokig?
"Testa dig så vet du" blablaba. Inget sånt.
Vad tror NI?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

fckd:

Vad tror NI?

Risken finns såklart alltid.
Så den enda du kan göra för att vara helt säker är att testa dig.


   
SvaraCitera

Det kan vara herpes. Det får man feber av i början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har redan det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kan man se tecken så tidigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobba på bara. Gotta catch 'em all...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yep, om Doktor S3ON skriver att det är HIV, då är de det.. Ditt liv är kört! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

MEN VAD ÄR DET MED DIG BOKA TID PÅ UNGDOMSMOTTAGNINGEN NU DU FATTAR VÄL ATT TROLLS GISSNINGAR PÅ ETT FORUM INTE SPELAR NÅGON ROLL ALLS?!?!


   
SvaraCitera

elverpigen:

DU FATTAR VÄL ATT TROLLS GISSNINGAR PÅ ETT FORUM INTE SPELAR NÅGON ROLL ALLS?!?!

[y] Så är det.


   
SvaraCitera

Alltså, det behöver inte vara något speciellt. Men du kan alltid prova dig attifall, det skadar aldrig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man ska alltid testa sig efter oskyddat sex


   
SvaraCitera

Statistiskt sett, så tror jag inte det. Men tills man har testat sig så kan man inte veta säkert. Seså, gå och testa dig nu, det är inte farligt, alla testar sig hela tiden. Du får dock tänka på att om du gör testet nu så får du bara ett osäkert resultat. HIV-test räknas inte som säkra förrän det har gått 3 månader sedan smittotillfället när man tar testet, men du kan ju alltid höra med sjukhuset och se om du kan få ta det ändå bara för att bli lite lugnare.

Och ge fan i att ha oskyddat sex med folk du inte känner väl i fortsättningen, men det har du väl redan fattat, hoppas jag.


   
SvaraCitera

HAHA

hypokondriker much?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

hypokondriker much?

Det kanske kan tyckas så, men det finns ju en högst reell risk. Dessutom kan det bli väldigt tråkigt om det visar sig att man har sjukdomen och går runt med den ovetandes, av skäl som jag förmodar är uppenbara. Tänk alla tester och föreskrifter som blodgivare måste ta/följa.

Jag tycker att hennes reaktion är sund, om än lite sent påkommen. Chansen är mycket större att man ändrar ett riskbeteende om man tar såna här saker på allvar. Det blir ångest i några månader, men sen gör man inte om det...


   
SvaraCitera