Aviseringar
Rensa alla

HIV ökar!


Ämnesstartare

Idag resonerar många människor att " äh det är så liten risk att få hiv så vi kör utan kondom" Just detta tankesätt gör att hiv ökar. Hiv e faktiskt inte så ovanligt i Sverige och vem som helst kan ha det.. Många tycker kondom e obekvämt men är det värt risken att få hiv? Om man vill ha sex utan kondom får man enligt mig håla sig till en person och se till att båda e testade.

Så varför är människor så naiva och oansvarsfulla?


   
Citera
Issen

TheDrunkDuck:

Så varför är människor så naiva och oansvarsfulla?

Jag tror det snarare är en trend att inte använda kondom, det kommer tillbaka.

Samma sak som stringtrosor och att raka sig mellan benen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheDrunkDuck:

Så varför är människor så naiva och oansvarsfulla?

För att alla i det här kommunistlandet är kommunister och hippies, förstår du väl? Usch.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Jag tror det snarare är en trend att inte använda kondom, det kommer tillbaka.

Men hur kan man låta så viktiga beslut påverkas av trender?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[badgrin]


   
SvaraCitera
Issen

TheDrunkDuck:

Men hur kan man låta så viktiga beslut påverkas av trender?

För att människor är flockdjur och följer primitiva instinkter, och alla kan inte tänka klart om allting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

För att människor är flockdjur och följer primitiva instinkter, och alla kan inte tänka klart om allting.

Det är hemskt och synd. Även om det finns bra bromsmediciner påverkar hiv människans liv mycket. Dessutom finns det ju risk att få många andra sjukdomar som bland annat kan leda till att man blir steril. Jag kan inte fatta varför människor utsätter sig för dessa risker för endast ha det skönt en timme utan kondom med någon okänd människa.


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Många tycker kondom e obekvämt men är det värt risken att få hiv?

Preventinmedel och kondomer är fel.
Man ska hålla sig till endast en partner under livet, och inte ha sex förens man är gift och bestämmt sig för att skaffa barn. >:


   
SvaraCitera
Issen

TheDrunkDuck:

Dessutom finns det ju risk att få många andra sjukdomar som bland annat kan leda till att man blir steril. Jag kan inte fatta varför människor utsätter sig för dessa risker för endast ha det skönt en timme utan kondom med någon okänd människa.

Jag håller helt med dig, men som jag sa så är människor så, att dom bryr sig inte förrän det drabbar dom själv och eftersom HIV och AIDS ändå är så pass ovanligt i Sverige och att vi har tillgång till mer eller mindre gratis mediciner så spelar det ingen roll förrän dagens generation börjar dö av sjukdomar som förkylningar eller en vanlig influensa för att vi inte har något immunförsvar kvar eller att vi överanvänt antibiotika så bakteriestammarna och virusen blir immuna.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Preventinmedel och kondomer är fel.
Man ska hålla sig till endast en partner under livet, och inte ha sex förens man är gift och bestämmt sig för att skaffa barn. >:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

tt dom bryr sig inte förrän det drabbar dom själv

Det e så onsvarfullt o tänka så, förstår det inte. När man väl e sjuk e de ju för sent.

Issen:

HIV och AIDS ändå är så pass ovanligt i Sverige

Jo det e ganska ovanligt men risken finns ändå, speciellt med tanke på att det ökar.

Issen:

har tillgång till mer eller mindre gratis mediciner

Men medicinen botar ju inte hiv utan bromsar det. Och vissa könssjukdomar hinner ju inte folk upptäcka i tid och om man då redan har blivit steril kan ju inte medicinen göra att man kan bli gravid / göra någon gravid igen.

Issen:

överanvänt antibiotika så bakteriestammarna och virusen blir immuna.

Jo men i Sverige e vi väl ganska sparsamma med antibiotika? Värre är det med många andra länder som ger antibiotika för allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Preventinmedel och kondomer är fel.
Man ska hålla sig till endast en partner under livet, och inte ha sex förens man är gift och bestämt sig för att skaffa barn. >:

Dock håller inte majoriteten av svenskarna med dig och inte jag heller. Därav fungerar det inte som bra metod för att stoppa hiv ökningen


   
SvaraCitera
Issen

TheDrunkDuck:

Jo men i Sverige e vi väl ganska sparsamma med antibiotika? Värre är det med många andra länder som ger antibiotika för allt.

Vi är säkert mer sparsamma här men inte tillräckligt och det spelar heller ingen roll om vi sparar men inte i Norge, sjukdomarna sprids hit sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Vi är säkert mer sparsamma här men inte tillräckligt och det spelar heller ingen roll om vi sparar men inte i Norge, sjukdomarna sprids hit sen.

Jo självklart, men det är en bra början med att rätta till sitt eget land


   
SvaraCitera
Issen

TheDrunkDuck:

Jo självklart, men det är en bra början med att rätta till sitt eget land

Apselut, men alla t.ex. miljögrejer som SL(Storstockholms Lokaltrafik) etc håller på med, det är väldigt bra men så länge Kina ökar sin användning spelar det ingen roll.


   
SvaraCitera