Aviseringar
Rensa alla

HIV ökar!


Ämnesstartare

Jag tycker att det är en positiv utveckling. Det motiverar AIDS-forskningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag tycker att det är en positiv utveckling. Det motiverar AIDS-forskningen.

Hur kan det vara logiskt?


   
SvaraCitera
Issen

mediakatt:

Jag tycker att det är en positiv utveckling. Det motiverar AIDS-forskningen.

Enda skälet att jag vill ha AIDS-forskning är att vissa länder där det är typ 25% av alla som har AIDS ska kunna bli friska. Men jag vill inte att det ska bli ett preventivmedel att skita i kondom, få AIDS och sen använda mediciner som kostat miljarder av kronor att tillverka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Preventinmedel och kondomer är fel.
Man ska hålla sig till endast en partner under livet, och inte ha sex förens man är gift och bestämmt sig för att skaffa barn. >:

precis som SaltaKätzchen sa. förutom att Preventinmedel och kondomer är bra....

och att man ska hålla sig till fler än en partner under livet, och ha sex innan man är gift och bestämmt sig för att skaffa barn.


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Så varför är människor så naiva och oansvarsfulla?

"Aids beskrevs först i slutet av 1970-talet av amerikanska läkare som märkte hur homosexuella män i orimligt hög grad drabbades av ovanliga sjukdomar." [...] "Det första aids-fallet som man har kunnat bekräfta i efterhand är en man i det dåvarande Belgiska Kongo år 1959"


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Dock håller inte majoriteten av svenskarna med dig och inte jag heller.

Då får de väll skylla sig själv när de får HIV och grejor ju. ):
De vet att man kan få HIV och skärp om man håller på så, men ändå ska de va slavar under synden, och följa sina syndiga kroppsliga begär och knulla omkring med massa olika människor på ett mycket horigt och oansvarigt sätt, som du skrev ju. ):

Enda sättet att fixa detta på är att försöka få hela svenska folket att hålla med mig. (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså okej om man inte bryr sig om att man själv får aids eller klamydia eller vad fan kan det vara, men man borde väl i alla fall tänka på den man är med? Om man nu inte är helt hundra på att man inte är smittad med någonting själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte det minsta förvånad, detta är en utveckling man har valt. Inte så svårt att se vart problemet ligger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

"Aids beskrevs först i slutet av 1970-talet av amerikanska läkare som märkte hur homosexuella män i orimligt hög grad drabbades av ovanliga sjukdomar." [...] "Det första aids-fallet som man har kunnat bekräfta i efterhand är en man i det dåvarande Belgiska Kongo år 1959"

Jaha? Ta inte detta fel men jag pratade om nutid. Idag är det bara fördomar att homosexuella skulle ha större risk att drabbas av hiv

SaltaKätzchen:

Då får de väll skylla sig själv när de får HIV och grejor ju. ):

Jo men det kostar samhället. Dessutom kan det ju hända att någon som skyddar sig ändå får det om kondomen går i sönder. Hade alla använt kondom hade det varit mindre risk att bli smittade de få fall kondomen går i sönder.

SaltaKätzchen:

Enda sättet att fixa detta på är att försöka få hela svenska folket att hålla med mig. (:

Eller få dem att använda kondom när de inte är 100 % säkra.

Unexpected:

Alltså okej om man inte bryr sig om att man själv får aids eller klamydia eller vad fan kan det vara, men man borde väl i alla fall tänka på den man är med?

Hållet helt med dig. Dessutom kostar det ju för samhället med alla sjukdomarna.

Mumble:

Jag är inte det minsta förvånad, detta är en utveckling man har valt. Inte så svårt att se vart problemet ligger.

Då vi försöka ändra på det!


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Jaha? Ta inte detta fel men jag pratade om nutid.

allting börjar någonstans.

Har inget emot bögar eller så, så jag är inte hatisk eller nåt sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

allting börjar någonstans.

HIV startade med att människor hade sex med apor....

Dessutom spelar det ingen roll idag varför det uppstod, det är orelevant då det inte går att förändra.


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

HIV startade med att människor hade sex med apor....

och vilka människor då?
jo afrikaner.

mitt agg mot afrika består


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheDrunkDuck:

HIV startade med att människor hade sex med apor....

lol [confused] källa? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

och vilka människor då?
jo afrikaner.

mitt agg mot afrika består

TheDrunkDuck:

Dessutom spelar det ingen roll idag varför det uppstod, det är orelevant då det inte går att förändra.

Alla hade ju inte heller sex med apor utan några få. Det är som att döma alla dagens västlänningar pga av vad 100 människor gjorde på 1400-talet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag tycker att det är en positiv utveckling. Det motiverar AIDS-forskningen.

Haha. [rolleyes]


   
SvaraCitera