Aviseringar
Rensa alla

HIV-test, måste man vara fastande??


Ämnesstartare

Ska iväg och kolla mig för könssjukdomar idag.. inklusive HIV.
Blodprovet görs väl i armen och min fråga är alltså om man måste vara fastande så att provet blir mer rättvist? Har alltid varit fastande när jag tagit blodprov, speciellt när man kollat i blodet...


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tacksam för snabba svar [surprised]


   
SvaraCitera

Elmas:

HIV.

[cry]

Elmas:

Tacksam för snabba svar

Ring och fråga går nog snabbast.


   
SvaraCitera

nej varför skulle man det det var inte jag...


   
SvaraCitera

Öh. Har aldrig fastat inför blodprov :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Öh. Har aldrig fastat inför blodprov :s


   
SvaraCitera

Men va, det är ju sådant man ska fråga om när man bokar tiden. [shake]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Öh. Har aldrig fastat inför blodprov :s

Inför sockervärden och sådant så måste man. Jättehemskt [cry]
Man blir så hungrig och yr. Hade suttit och väntat i väntrummet i hundra år innan det äntligen blev min tur. Sa till tanten att bara köra in den så att jag kunde få äta min macka, men det ville hon inte alls. Hon ville bara sitta där och vänta tills jag var "avslappnad" [tard] Som om jag skulle bli ens lite avslappnad av att sitta där.


   
SvaraCitera

isola:

Inför sockervärden och sådant så måste man. Jättehemskt

Jobbigt [sad] Har bara tagit och blodprov när jag kollade vad jag var allergisk mot och när jag blev "tvingad" att testa mig mot HIV på um [wink] Vi hade en galen tant som trodde att alla som hade haft oskyddat sex var smittade med HIV. Hon ville även att ta klamydiatest och liknande när folk varit ett fast förhållande länge, eftersom "man aldrig kan veta vad killar håller på med", typ. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Nintendo:

en galen tant som trodde att alla som hade haft oskyddat sex var smittade med HIV

😀

Nintendo:

Hon ville även att ta klamydiatest och liknande när folk varit ett fast förhållande länge, eftersom "man aldrig kan veta vad killar håller på med"

:DD


   
SvaraCitera

Nintendo:

Hon ville även att ta klamydiatest och liknande när folk varit ett fast förhållande länge, eftersom "man aldrig kan veta vad killar håller på med", typ. [bigsmile]

Hennes man hade säkert varit otrogen!


   
SvaraCitera