Aviseringar
Rensa alla

HIV utan att någon har det.


Ämnesstartare

Någon som vet om det finns någon chans att få HIV utan att partnern har det?

Tänkte för att jag är otroligt rädd att jag har det. Partnern har testat sig och får svaret snart, tänkte att om hon får svar att hon inte har någon STD så är det lugnt eller?

Snälla håll er borta med trolling och dylikt då jag är rädd för mitt liv nu orkar inte med sånt..


   
Citera

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

[confused]

I take that as a no?
Dum fråga jag vet men symptomen faller in en efter en...


   
SvaraCitera

har du fått någon annan människas blod?

vid svar nej, så troligen inte.
om inte annat har du kanske haft partners innan, och ja, om de har hiv och du haft oskyddat sex med dem så skulle du mycket väl kunna vara smittad.


   
SvaraCitera
Åtta

TallBall:

Någon som vet om det finns någon chans att få HIV utan att partnern har det?

Nej, inte om du inte haft sex med någon som haft hiv, druckit någon hivsmittads blod, eller på annat sätt fått en hivsmittads kroppsvätskor in i din kropp - t.ex. som genom att dela en spruta.


   
SvaraCitera

TallBall:

I take that as a no?
Dum fråga jag vet men symptomen faller in en efter en...

rätt många symptom stämmer in på rätt många olika sjukdomar.
kan nästan slå vad om att jag ifall jag började läsa medicinska böcker helt plötsligt skulle lida av väldigt många olika sjukdomar...


   
SvaraCitera

TallBall:

Någon som vet om det finns någon chans att få HIV utan att partnern har det?

Man kan födas med det och alltså få det från sina föräldrar.


   
SvaraCitera
Issen

Finns ju inte direkt några symptom för HIV ens?

Det viruset gör är ju helt enkelt att de förstör och bryter ner ditt immunförsvar så du till slut dör av nåt som i princip alla andra överlever, en förkylning t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok tack!

Tänkte mest för att om hon får svar att hon inte har någon STD så behöver jag inte testa mig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Issen:

Finns ju inte direkt några symptom för HIV ens?

Det viruset gör är ju helt enkelt att de förstör och bryter ner ditt immunförsvar så du till slut dör av nåt som i princip alla andra överlever, en förkylning t.ex.

Jo jag vet men "Akut HIV" är det enda som faller in på det jag har. Något som liknar halsfluss, (gula? inte direkt vita helt) prickar med rött runt dom i gommen och gomseglet.

Läste på någon sida att akut HIV ofta har samma symptom som halsfluss..

Vet inte har bara panik, överdriver kanske..

EDIT: Tänkte kolla upp det men vart ska man gå? Har aldrig gått till läkaren för något i mitt liv. Alltid bara låtit skador läka sig själv eller vilat ut sjukdomar, inte sett anledningen till att gå.

Ska man gå till ett vanligt sjukhus eller till UM eller vad?


   
SvaraCitera

TallBall:

Läste på någon sida att akut HIV ofta har samma symptom som halsfluss..

Gå till en läkare. Herregud.

Dold text: Hypokondriker [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonesh:

Dold text: Hypokondriker [rolleyes]

Jag blir bara glad av det där 😛
Hellre än "OMFG YOURE DYIIING"

Edit: Jag vet att det kanske är överdrivet men aldrig haft såhär i hela mitt liv och fick det helt plötsligt dagen efter jag hade sex med henne.


   
SvaraCitera
Åtta

TallBall:

Jag vet att det kanske är överdrivet men aldrig haft såhär i hela mitt liv och fick det helt plötsligt dagen efter jag hade sex med henne.

Eh. HIV slår inte på på en kväll. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Eh. HIV slår inte på på en kväll. [rolleyes]

Nä men vi hade sex 1 vecka innan det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

Edit: Jag vet att det kanske är överdrivet men aldrig haft såhär i hela mitt liv och fick det helt plötsligt dagen efter jag hade sex med henne.

Dagen efter smittotillfället har du inga symptom. Faktum är att du inte har det på flera år, lite beroende på ditt immunförsvar.

Men ja, eftersom att chansen att smittas med HIV är ganska låg så kan du fortfarande vara smittad även om din partner är frisk. Testa dig. Smittskyddslagen kräver det 😛


   
SvaraCitera
Åtta

Havstomat:

eftersom att chansen att smittas med HIV är ganska låg så kan du fortfarande vara smittad även om din partner är frisk.

Eh nej. Partnern måste vara smittad för att han ska kunna bli smittad. Däremot måste ju partnern givetvis inte ha några symptom - men det är något helt annat än att vara "frisk".

Havstomat:

Smittskyddslagen kräver det

Att man testar sig om man haft sex med någon? Det har jag då aldrig hört talas om.


   
SvaraCitera