Aviseringar
Rensa alla

Hivpositiva kan få slippa informationsplikt vid sex


time
 time

Tror inte att de som informerar om att de är smittade idag enbart gör det för att de är tvungna på grund av lagstiftningen.


   
SvaraCitera

N3794N: (Du röstade blankt

Kondom används väl ändå alltid när man har sex så ser inte problemet egentligen med att avskaffa informationsplikten
Personligen skiter jag i det, risken att smittas är lika med noll ju så big fucking deal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

85% emot, Så är UM helt plötsligt belamrat av en massa stockkonservativa kd-gubbar, vafan - pinsamt.


   
SvaraCitera

könssjuka människors rätt att njuta av samlag borde inte väga tyngre än deras skyldighet att informera deras partner om en potentiellt dödlig smitta

för i helvete


   
SvaraCitera
Exner

Nej, för i helvete!


   
SvaraCitera
Exner

dazed:
85% emot, Så är UM helt plötsligt belamrat av en massa stockkonservativa kd-gubbar, vafan - pinsamt.

Kom med ett argument istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Kom med ett argument istället.

Har jag gjort tidigare i tråden, billig eller slarvigt försök där.


   
SvaraCitera
Exner

dazed:

Har jag gjort tidigare i tråden, billig eller slarvigt försök där.

Det såg jag. Det billiga är ditt försök att få över folk till din sida genom att förknippa dem med en grupp som du vet är impopulär, utan att det tillför något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Det såg jag. Det billiga är ditt försök att få över folk till din sida genom att förknippa dem med en grupp som du vet är impopulär, utan att det tillför något.

Skillnaden är att det finns en poäng i det, du kommer förstås att följa en konservativ linje något annat kan man inte vänta sig, andra kanske behöver stanna  upp och läsa igenom saker lite först.  Det var det.


   
SvaraCitera
Exner

dazed:

Skillnaden är att det finns en poäng i det, du kommer förstås att följa en konservativ linje något annat kan man inte vänta sig, andra kanske behöver stanna  upp och läsa igenom saker lite först.  Det var det.

Det spelar ingen roll vilken grupp en åsikt kan associeras till, för vilken bäring argumenten har.

Såhär, om du nu vill: vadfan, man ska slippa ta ansvar och få göra som man vill. Har ni alla Anders Borg på väggen eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag låg med någon och den inte berätta om den hade hiv så hade jag blivit jävligt förbannad.


   
SvaraCitera
Exner

dazed:

Skillnaden är att det finns en poäng i det, du kommer förstås att följa en konservativ linje något annat kan man inte vänta sig, andra kanske behöver stanna  upp och läsa igenom saker lite först.  Det var det.

Avsikten att folk ska tänka efter är god. Gjorde du det på bästa sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Kondom används väl ändå alltid när man har sex 

vilken värld lever du i?


   
SvaraCitera

amsi: vilken värld lever du i?

därav "väl" min vän, jag vet inte för jag har aldrig sex men det verkar rimligt att folk vill skydda sig. flesta jag talat med kring detta anser att det är ett måste


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

därav "väl" min vän, jag vet inte för jag har aldrig sex men det verkar rimligt att folk vill skydda sig. flesta jag talat med kring detta anser att det är ett måste

känner typ ingen som gör d?


   
SvaraCitera