Aviseringar
Rensa alla

HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP Akne


Ämnesstartare

Det var mer än vad jag visste. Dock får man finnar av choklad. F 11 ? xD


   
SvaraCitera

Runka mindre, det ska hjälpa har jag hört.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Jag skulle rekommendera mycket solsken på de akne-drabbade områdena. Att undvika fet mat, i synnerhet friterat. Även mat med mycket socker i. (Allt sånt man vill och vill inte undvika )

Inga studier har visat att kosten har någon påverkan på hur mycket finnar man får[no-no] Bara för att man äter fett kommer det ju inte träcka ut genom huden!


   
SvaraCitera

Johanna_o:

Inga studier har visat att kosten har någon påverkan på hur mycket finnar man får

Jodå, fast inte beroende på intaget.

Däremot att man har skit på fingrarna och tar på ansiktet, det ger dessutom långvariga effekter vilket ger en ofräch och oren hy. Därför är sånt som choklad och chips oerhört farligt för hyn då fettet dessutom är svårt att tvätta bort om man inte är noggrann.


   
SvaraCitera

En osund livsstil, varav mat och dryckesvanor är en stor del + sömnen, skapar också ofräch hy. Därav har kosten en oerhörd effekt. Mår man inte bra syns det lätt på hyn.


   
SvaraCitera

KÖP ZINKTABLETTER funkar as bra för mig hade jätte problem förr men det har blivit mkt bättre, zink har en läkande effekt i kroppen 🙂


   
SvaraCitera

Johanna_o:

Inga studier har visat att kosten har någon påverkan på hur mycket finnar man får[no-no] Bara för att man äter fett kommer det ju inte träcka ut genom huden!

Däremot har det också visat sig att det sitter i generna. På samma sätt som vissa blir lätt tjocka av fet mat, får andra lätt finnar av fet mat.

Det behövs inga vetenskapliga grova studier för att konstatera något, jag kan konstatera genom egna faktiska försök på min egen hud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de där är bara skitsalvor, ett tips: kör med bomullstuss och asolsprit! [crazy] så ska du se att de jävlarna drar sig tillbaka.


   
SvaraCitera

Roaccutan är skitbra, om du har någon läkarbekant be han/hon skriva ut det annars går du till vårdcentralen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clearlygone www.vitaminb5.se har hjälpt mig väldigt mycket. väldigt prisvärt. Behandla inte acne utifrån utan inifrån [y] gl


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera