Aviseringar
Rensa alla

HJÄÄÄÄÄLP (riskerar att åka dit för fusk!) URKUND.se


Ämnesstartare

"Urkunds system kontrollerar alla dokument mot tre centrala källområden; Internet, förlagsmaterial och tidigare inskickat studentmaterial (t ex PM, case studies och examensarbeten). "

Jag fick min kompis projektrapport (vi var i sammarbete under projektet), han går i ett annat gymnasium men har ju skickat in sin... jag använde hans till 80% och nu vill lärarna att jag skickar in projektrapporten till urkund.se

KOMMER JAG BLI PÅKOMMEN!? Jag menar jag har ju angett källor men rapporterna är nästan identiska i meningsbyggnaderna vi skrivit och med tanke på att PM också kanske analyseras så blir jag ju rädd.

SVARA ÄRLIGT med sanning på min fråga och varför.

ÄNDRAT 2008-05-12 23:40
OM JAG ÄNDRAR ARBETET SÅ ATT DET NÄSTAN SER UT SOM min kompis fast flyttar och ändrar på ord, textstycken, meningar samt lägger in annan fakta - blir jag då inte upptäckt?

Eller kommer källorna avslöjja mig i vilket fall?

Ja det var ruttet av mig att använda hans arbete till 80% men vi har SAMMA MATERIAL så det kändes så onödigt att gå igenom allt det när jag kunde använda mig av hans som han gav mig.


   
Citera

stortH:

SVARA ÄRLIGT med sanning på min fråga och varför.

Jupp du kommer torska.
Var det inte du som fick 0.2 på högskoleprovet btw[rolleyes]


   
SvaraCitera

Skyll dig själv. Gör dina arbeten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berglund:

Skyll dig själv. Gör dina arbeten.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ägd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berglund:

Skyll dig själv. Gör dina arbeten.

Chernika:

Dumbass.

KKNDx:

ägd.

men vänta, går urkund genom PM också?

för han jag sammarbetade me som skickade rapporten till mig har skickat det via mail tror jag.


   
SvaraCitera

Troligen blir du fast. Urkund upptäcker det mesta fusk, är 80% taget från en kompis arbete märker Urkund det direkt...

Do your shit, så slipper du ångest...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

stortH:

men vänta, går urkund genom PM också?
faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Ja, om man skickat in dem till Urkund.. annars blir det svårt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cocodrilo:

Troligen blir du fast. Urkund upptäcker det mesta fusk, är 80% taget från en kompis arbete märker Urkund det direkt...

Do your shit, så slipper du ångest...

shit, men vadå märker urkund de genom mail kompisen skickat rapporten via också?

okej men om jag gör om alla meningar lite grann då och skickar in den då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

cocodrilo:

Ja, om man skickat in dem till Urkund.. annars blir det svårt

ah jusste.
men fan vad dum jag är.

då är de ju klart jag blir upptäckt, jag döööööööööööööööör
jag måste rädda vad som räddas kan, men jag har redan skickat arbetet till lärarna så 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir nog svårt att ta tillbaka arbetet om du redan har skickat den. Antagligen blir du fast på bar gärning, men lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här var ju spännande. När får vi veta om du torskat eller ej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är nog rätt körd.


   
SvaraCitera

Smart att kopiera ett arbete. Resulterar väl i ett IG på hela kursen om man åker fast?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om inte kompisen också skickar in sina grejer så är det ju ingen risk. Urkund söker väl ändå bara igenom det material som ligger i dess databas?


   
SvaraCitera

stortH:

Ja det var ruttet av mig att använda hans arbete till 80% men vi har SAMMA MATERIAL så det kändes så onödigt att gå igenom allt det när jag kunde använda mig av hans som han gav mig.

Jag skulle nog vända mig till lärarna och säga som det var. Om du gör det innan urkund kommer på dig så har du en chans.

Förklara varför du använde hans arbete så mycket och be att få göra om ditt. Förmodligen kommer de säga "aja baja" och så vidare, men har du tur så uppskattar de att du valde att berätta och hjälper dig ur situationen genom att låta dig göra om det. Kanske, kanske kommer du till och med undan med några ändringar, de kanske ser det som att du har lärt din läxa.

Möjligtvis ett lamt råd, men samtidigt har du ju inte så många valmöjligheter?

"The truth shall set you free!"


   
SvaraCitera