Aviseringar
Rensa alla

Hjääälp!! långdistansförhållande


Ämnesstartare

Hej! Jag är 16 år gammal och "min kille" 17, vi har haft kontakt i ungefär 9 månader och träffades för första gången för en månad sen eftersom att vi bor väldigt långt ifrån varandra. Han bor i Skåne och jag i övre Norrland (ungefär 1600km mellan oss) vi älskar varandra men jag vet inte hur jag ska göra eftersom att det är väldigt jobbigt att ständigt sakna och gråta sig till sömns varje natt. Mår inte bra av det och tror inte de kommer hålla medan han är 100 på att vi kommer klara det och sedan flytta ihop efter gymnasiet. Jag vill inte ha någon annan men samtidigt vill jag verkligen inte ha ett distansförhållande speciellt inte så långt och under en så lång tid, elr när jag är ungdom, men å andra sidan vill jag verkligen ha ett liv med honom i framtiden men sådant kanske man inte ska planera så långt innan? Hoff jag vet inte vad jag ska göra.Kom gärna med förslag och berätta vad ni skulle gjort i min sits! 


   
Citera

Låter inte bra det där.. Men jag tror på kärleken!


   
SvaraCitera

Kan inte du flytta till honom eller tvärtom nu redan?


   
SvaraCitera
Gifted

Dedu123: Han bor i Skåne och jag i övre Norrland

Ahahah. Du bor iaf i samma tidszon. Det underlattar.

Dedu123: Kom gärna med förslag och berätta vad ni skulle gjort i min sits!

Ok, sa for tre ar sedan traffade jag en tjej under semestern i Thailand (hon ar fran Kina). Vi hangde lite ett par dagar, sedan akte hon hem och jag turistade vidare. Iaf, vi har kontakt over wechat och skype, tills att hon kommer och halsar pa i Sverige ett halvar senare. Hon bor da i Texas, USA, och ska plugga i tva ar. Det ar lite oklart vid denna tidpunkt vad vara framtidsplaner ar - jag sjalv flyttar till Schweiz Januari 2014...

Senare det aret far jag reda pa att jag beviljats ett stipendie att aka till USA, Philadelphia. Fortfarande 3 timmar med flyg bort fran Texas, men vi ar iaf i samma land. Vi besoker varandra kanske en gang var fjarde manad eller sa.

For ett ar sedan slutade hon sina studier, och flyttade till mig. Idag ar vi gifta och vantar forsta barnet.

Men vi ar ju 30 och kan resa, och har lite mer talamod kanske an vad en tonaring har.

Tricket ar att ha en realistisk bild pa vad som ar mojligt, och att ha en tidsbegransning pa nar man kommer flytta ihop eller ta ett stort steg i forhallandet. Annars funkar det nog inte.


   
SvaraCitera