Aviseringar
Rensa alla

Hjälp?


Ämnesstartare

Hej!
Jo jag behöver hjälp med det här med olika sorters stöd...
Jo jag vet att det finns att man kan få stöd om man är studerande och bor i en lägenhet men vilka är det?

Sen så undrar jag om nån vet var man ska leta för att hitta en ganska så bra pris på hyresrätter i Linköping.

Tack =)


   
Citera
Ämnesstartare

jag bor i linköping

och då ska du söka till skäggetorp eller ryd [y]


   
SvaraCitera

Bostadsbidrag
Studiebidrag

ev. studielån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

jag bor i linköping

och då ska du söka till skäggetorp eller ryd [y]

okej [shake] snackade med min kille han tyckte det var en dålig idee XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

råna klasskassan


   
SvaraCitera

Du kan få inackorderingtillägg om du har har minst två timmar (varierar lite mellan kommuner) restid mellan din skola och ditt föräldrahem och om det program eller inriktning du läser inte finns på din hemort.


   
SvaraCitera

Capture:

Du kan få inackorderingtillägg om du har har minst två timmar (varierar lite mellan kommuner) restid mellan din skola och ditt föräldrahem och om det program eller inriktning du läser inte finns på din hemort.

fortsättning skriver jag till.

du kan även söka i andra städer ifall du har en bra motivation, jag hade det och fick söka mitt andra val på ett ställe där jag egentligen inte skulle få.

Suri:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

fortsättning skriver jag till.

du kan även söka i andra städer ifall du har en bra motivation, jag hade det och fick söka mitt andra val på ett ställe där jag egentligen inte skulle få.

Okej [smile]
Jo jag bor ju i Borlänge och ska studera i linköping .. men får se..vet inte hur jag ska skriva det än


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp bostadsrätt hahehe billigare i längden, det övertalade min pojkväns mamma idag under middagen hahahah


   
SvaraCitera

Suri:

Okej
Jo jag bor ju i Borlänge och ska studera i linköping .. men får se..vet inte hur jag ska skriva det än

Inte pendlingsavstånd. Har Borlänge godkänt att du läser i Linköping? Då kan du söka inackoderingsbidrag - o bla bla bla.

haiwan:

köp bostadsrätt hahehe billigare i längden, det övertalade min pojkväns mamma idag under middagen hahahah

det finns en stor risk med att ha ett stort lån på banken. Nu är räntorna låga, men dem kan ganska snart stiga. Och om man är fattig student så går det fort. Om man inte har tillräckligt med kontanter dvs.


   
SvaraCitera

Borgeus:

du kan även söka i andra städer ifall du har en bra motivation, jag hade det och fick söka mitt andra val på ett ställe där jag egentligen inte skulle få.

Är ju det som är grejen? Att man går något som inte finns på ens hemort, alltså i en annan stad?


   
SvaraCitera

Capture:

Är ju det som är grejen? Att man går något som inte finns på ens hemort, alltså i en annan stad?

Mitt andra val var samma program som i min hemstad, fast i en annan stad. Jag motiverade varför jag ville gå där, fick ett godkännande från kommunen o så var det klart.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Mitt andra val var samma program som i min hemstad, fast i en annan stad. Jag motiverade varför jag ville gå där, fick ett godkännande från kommunen o så var det klart.

Jaha, du pratade om samma program. Du var lite otydlig. [no-no]

Men ja, de gör undantag om man kommer med en bra motivation. [smile]


   
SvaraCitera

Capture:

Jaha, du pratade om samma program. Du var lite otydlig.

sorry


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera