Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP!


Ämnesstartare

Min kompis behöver hjälp, hon vill inte leva mer, hur ska jag göra för att hjälpa henne?


   
Citera

Putta henne framför tåget [tard]


   
SvaraCitera

eller nåt [zzz]


   
SvaraCitera

gör vad du kan.


   
SvaraCitera

suffs:

hur ska jag göra för att hjälpa henne?

Tror nog att hon behöver professionell hjälp. Snacka med typ skolkurator eller någon av dina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Tror nog att hon behöver professionell hjälp. Snacka med typ skolkurator eller någon av dina föräldrar.

Hon har professionell hjälp, men just nu behöver hon nog en vän, en vän hon vågar släppa in, och jag undrar hur jag ska göra för att hon ska våga det


   
SvaraCitera

suffs:

Hon har professionell hjälp, men just nu behöver hon nog en vän, en vän hon vågar släppa in, och jag undrar hur jag ska göra för att hon ska våga det

Genom att visa att du lyssnar och finns där no matter what. Se till att hon fattar att du bryr dig, och inte bara verka tycka att det är jobbigt. Om ni snackar, så sitt inte bara och säg typ "ooh vad jobbigt", utan försök att visa intresse...även om det är så jobbigt att du bara vill böla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Genom att visa att du lyssnar och finns där no matter what. Se till att hon fattar att du bryr dig, och inte bara verka tycka att det är jobbigt. Om ni snackar, så sitt inte bara och säg typ "ooh vad jobbigt", utan försök att visa intresse...även om det är så jobbigt att du bara vill böla.

Det är det jag gör, verkligen. Men hon mår så pass dåligt att hon slutit sig nässtan helt, hon vågar verkligen inte släppa in någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Genom att visa att du lyssnar och finns där no matter what. Se till att hon fattar att du bryr dig, och inte bara verka tycka att det är jobbigt. Om ni snackar, så sitt inte bara och säg typ "ooh vad jobbigt", utan försök att visa intresse...även om det är så jobbigt att du bara vill böla.

Det är det jag gör, verkligen. Men hon mår så pass dåligt att hon slutit sig nässtan helt, hon vågar verkligen inte släppa in någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suffs:

Hon har professionell hjälp, men just nu behöver hon nog en vän, en vän hon vågar släppa in, och jag undrar hur jag ska göra för att hon ska våga det

som sagt professionell hjälp då menar jag bli inlagd och inte en gång i veckan samtal som jag tror du syftar på med professionell hjälp.
en vän kan stötta men en person som är kapabel att ta livet av sig behöver mer än så. sen skulle det kunna på värka dig också därför viktigt att låta proffsen sköta det. och skulle hon bli inlagd så kan du ju alltid hälsa på henne och visa att du finns på så sätt slipper du känna att du har "ansvaret"

Lycka till!

Skål[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ojojoj:

som sagt professionell hjälp då menar jag bli inlagd och inte en gång i veckan samtal som jag tror du syftar på med professionell hjälp.

Hon har varit inlagd och jag tror ärligt inte att hon fixar det igen. Hon har kontakter på sjukhuset och om det är så att det skulle behövas blir hon inlaggd, dom har koll på henne. Problemet är att hon skäms över sig själv och inte kommer utanför huset. Jag kan inte komma dit och tvinga henne att släppa in mig. Hon behöver mig men vet inte hur jag ska kunna nå henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suffs:

Hon behöver mig men vet inte hur jag ska kunna nå henne.

känns som om du tar för mycket ansvar på dig själv. kanske du själv mår dåligt och mår bättre av att hjälpa andra (bara en spekulation då sånt är vanligt) men det går inte att hjälpa nån som inte vill ha hjälp. och om det blir värre så blir hon nog tvångsinlagd ifall dom som du säger har koll på henne.

lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ojojoj:

känns som om du tar för mycket ansvar på dig själv. kanske du själv mår dåligt och mår bättre av att hjälpa andra

jo det har du rätt i, men jag har så svårt att se andra må dåligt, speciellt folk som betyder så pass mycket för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suffs:

jo det har du rätt i, men jag har så svårt att se andra må dåligt, speciellt folk som betyder så pass mycket för mig

Du gör det du kan och är kapabel till att göra som vän som stöd =) sen måste du också tänka lite på dig själv och dina besvär som antagligen inte löser sig av sig självt. och låta de inom vården att göra sitt jobb.

Lyckatill!

Skål[bigcheers]


   
SvaraCitera

hej


   
SvaraCitera