Aviseringar
Rensa alla

Hjälp


Ämnesstartare

Hej. Jag har ingen anning hur jag ska tala om för mina föräldrar att jag är bisexuell? jag har inte vågat på flera år. Min pappa misstänker redan att jag är bi men hur ska jag tala om det på ett bra sätt ? hjälp mig 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Säg det bara... få det ur dig liksom. Typ; Jag vet inte om ni redan fattat det men jag är bisexuell i alla fall. Var är dagens tidning?


   
SvaraCitera

Säg det, eller låt bli.


   
SvaraCitera
Åtta

Varför måste du tala om det för dem? Kan du inte bara göra hur du vill, och skulle du någon gång vilja ta hem en tjej så är det väl bara att göra det?


   
SvaraCitera

Jag berättade det rakt ut när jag var 14. De tog det inte särskilt bra [smile]


   
SvaraCitera

Viktigt att de vet innan du har flickvän? Om du ens går i den riktningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg till dom ngn gång när båda är i rummet: "Jag måste berätta en sak för er sen.. vid middan kanske". så är dom på ngt vis beredda.


   
SvaraCitera

sexualitet är något personligt
inte något man skriker ut till alla man träffar.
sen ere ju så att det finns olika grader av bisexualitet så var noga med hur du lägger fram det..

Du kan fejka lite när dom misstänker kör med "Va? om jag hade vart det hade jag ju sagt det.. det är ju liksom inge fel med att vara det ju & om jag skulle vara det skulle jag ju sjklart stå för det[shake]"
övertala folk i din närhet om att det är Normalt att ha olika sexualiteter.
Sen när folk dunkat in det i hjärnan blire förhoppningsvis mer accepterat osv osv

Skrik inte ut det, det är ba onödigt.


   
SvaraCitera

du behöver ju inte säga något om dom inte frågar


   
SvaraCitera

Oftast så oroar man sig i onödan, dina föräldrar tar det säkert bra.. Sätt er i vardagsrummet och berätta bara 🙂


   
SvaraCitera
Kimpas

SPASMERSANDRA:

Oftast så oroar man sig i onödan, dina föräldrar tar det säkert bra.. Sätt er i vardagsrummet och berätta bara 🙂

jo.. men jag har hört vissa som blivit utslutna ur sina familjer för de också [surprised]


   
SvaraCitera

Säg det bara. Vid middagen. Sedan får dom ta det hur dom vill. Om dom 'utesluter' dig är dom idioter; men känner du att dom skulle kunna göra det? Om jag hade varit bi/homo hade jag med säkerhet vetat att min mamma inte skulle bry sig. Har du någon aning? [smile]


   
SvaraCitera
Kimpas

Suckertrainblues:

Om jag hade varit bi/homo hade jag med säkerhet vetat att min mamma inte skulle bry sig.

Mina föräldrar skulle INTE digga något sånt [surprised] men dom skulle väl tycka de va acceptabelt till slut...[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kimpas:

men dom skulle väl tycka de va acceptabelt till slut...[zzz]

Ja, man kan ju liksom inte sluta älska sitt barn liksom hur mot man än är


   
SvaraCitera

Kimpas:

Mina föräldrar skulle INTE digga något sånt

Hm ok, det lät ju inte roligt direkt. Well, antigen säger du det direkt och ser vad som händer eller så säger du ingenting alls. [smile] Finns som ingenting mer att göra tycker jag iallafall.


   
SvaraCitera