Aviseringar
Rensa alla

Hjälp !!!


weezy
Ämnesstartare

Kära vänner nu har jag hamnat i en sitvation då jag inte vet vad jag ska göra eller till vem jag ska rikta mig till.

Jag har nämligen träffat en kille som är ungefär 5 år äldre än mig själv, vi träffades för ungefär ett år sedan och vi båda är helt kära i varanra. Vi bor långt ifrån varandra men ändå litar vi på varandra väldigt mycket. Han är nog den första killen i mitt liv som jag har älskat, jag älksar honom något otroligt som inte går att beskriva med ord. Men jag hade inte berättat för min mamma för jag vistte att hon skulle bli väldigt arg. Men hon fick reda på detta och varnade mig flera gånger och sa till mig att sluta men jag värgra för jag kunde inte låta bli den människan som jag älskar så mycket. Men en dag fick min mamma nog och tog ifrån mig min mobil och hotade mig väldigt mycket om jag inte skulle sluta hon tillåter inte mig vara med den killen för hon tycker inte om honom. Nu har det gått ungerfär en månad sedan jag och min pojkvänn inte har pratat med varandra jag har sagt till honom om vad som har hänt. Han vägrar ge upp och säger att han kommer vänta på mig men jag är osäker på det. Jag är också osäker på hur detta komemr sluta jag är helt enkelt tvingat till att välja min mamma eller min kära pojkvänn jag älskar de båda jag undrar varför det ska bli så här. Har någon något bra tips att ge mig eller kan det vara så att någon annan har vart i min sitvation? känner mig väldigt nere och ledsen på en månad har jag tappat 6 killo på grund av detta väger 45 kg nu.

Förlåt att det blev så långt.


   
Citera

Säg åt din mamma sluta vara ett sånt kontrollfreak, om du träffar en 5 åre äldre snubbe borde de bara tyda på mognad. Din morsa måste låta dig växa upp.


   
SvaraCitera
Tyrael

robin15:

Säg åt din mamma sluta vara ett sånt kontrollfreak, om du träffar en 5 åre äldre snubbe borde de bara tyda på mognad. Din morsa måste låta dig växa upp.

Även om hon är 12 och han är 17?
I suggest you think abit about that.


   
SvaraCitera

Och hur gamla är ni?
Finns det någon anledning till att din mamma inte tycker om din pojkvän? Har du ens frågat henne, eller har hon inte berättat?
Hur är hon i övrigt, din mamma? Är hon väldigt kontrollerande och överbeskyddande?


   
SvaraCitera

weezy:

Förlåt att det blev så långt.

Du är förlåten


   
SvaraCitera
weezy
Ämnesstartare

wiiww:

Och hur gamla är ni?
Finns det någon anledning till att din mamma inte tycker om din pojkvän? Har du ens frågat henne, eller har hon inte berättat?
Hur är hon i övrigt, din mamma? Är hon väldigt kontrollerande och överbeskyddande

Jag är 16 och han är 21. Anledningen är att han inte har någon utbildning och han är helt enkelt inte den sortens kille som hon tycker om, vilket jag tycker är riktigt orättvis det är ju jag som är tillsammans med honom och inte hon jag borde få bestämma det själv. Hon tycker för det första att jag är för liten för relation och för det andra så säger hon att hon inte tänker tillåta mig vara tillsamans med just honom. Min mamma brukade vara bra ända tills hon fick reda på att jag var tillsamans med min pojkvänn sedan dess har hon varit väldigt överbeskydande och kontrollerande.


   
SvaraCitera

weezy:

Anledningen är att han inte har någon utbildning och han är helt enkelt inte den sortens kille som hon tycker om

Woot? T.o.m de som har gått fordon-transport och el-data på gymnasiet har en utbildning som man kan få jobb på.

Men om han hoppade av skolan redan vid 15-16 års ålder så hade ju även jag undrat vad hans motivation till livet är. Att leva på socialbidrag eller ta första bästa skitjobbet som ger 70kr/h?

Folk får säga vad de vill, men människor som inte ens orkar ta sig igenom gymnasiet ger jag inte mycket för. Då saknar man vilja.... såvida man inte lider av dyslexi eller någon annan sjukdom.


   
SvaraCitera
weezy
Ämnesstartare

Chryseus:

Men om han hoppade av skolan redan vid 15-16 års ålder så hade ju även jag undrat vad hans motivation till livet är.

Nej han har inte hoppat skolan han har gått klart gymnasiet och han pluggade ända tills förra året också i högskolan men sen hoppade han av högskolan. Men hans betygg är nog inte de bästa man kan ha. Vilket jag inte tycker spelar roll jag har hyfsat bra betygg och det kan räcka.


   
SvaraCitera

weezy:

Nej han har inte hoppat skolan han har gått klart gymnasiet och han pluggade ända tills förra året också i högskolan men sen hoppade han av högskolan. Men hans betygg är nog inte de bästa man kan ha. Vilket jag inte tycker spelar roll jag har hyfsat bra betygg och det kan räcka.

Då är det din mamma det är fel på. Ställ ultimatum och påpeka att hon inte har något som helst att göra med vem du tycker om eller inte.


   
SvaraCitera

weezy:

Jag är 16 och han är 21. Anledningen är att han inte har någon utbildning och han är helt enkelt inte den sortens kille som hon tycker om, vilket jag tycker är riktigt orättvis det är ju jag som är tillsammans med honom och inte hon jag borde få bestämma det själv.

Hur behandlar han dig då? Man är ingen dålig människa bara för att man inte har någon utbildning, men jobbar han ?
Det är klart att föräldrarna inte ska bestämma vem man ska vara tillsammans med, men jag tycker nog att din mamma har en hel del att säga till om med tanke på att du är minderårig. MEN ,hon bör ha bra skäl till sina åsikter. Att killen inte har någon utbildning tycker jag inte att något bra skäl, men jag hoppas att han aktivt söker jobb, om han inte redan jobbar. annars förstår jag din mamma.

weezy:

Hon tycker för det första att jag är för liten för relation och för det andra så säger hon att hon inte tänker tillåta mig vara tillsamans med just honom.

Varför tycker hon att du är för ung för att ha en relation? Har du haft det innan? Det måste nästan finnas en anledning till att hon tycker att du är för ung för det. En del är väldigt mogna för sin ålder, jag vet ju inte hur just du är.

Men som sagt, din mamma har rätt att bestämma en del, (du är 16) men hon ska ha bra anledningar. Man måste få vara tillsammans med människor som man mår bra av att vara tillsammans med, men de människorna måste behandla en själv med respekt.


   
SvaraCitera

när jag var i din ålder tjatade min moder sönder mig och frågade om jag inte skullen skaffa pojkvän ngn gång,
fast ah, hon hade säkert whinat om jag skaffat någon som var 5 år äldre, dock hade hon aldrig förbjudit mig till att träffa honom, det är bara weird..

du får väl berätta som det är för henne och säga att hon inte kan bestämma en sådan sak osv. fråga vad hon är rädd för och vad hon har emot honom


   
SvaraCitera

weezy:

Jag är 16 och han är 21.

Lyssna på din mamma, samt stanna i skolan. Orkade inte läsa hela din felstavade text utan styckesindelning.


   
SvaraCitera

Tala om för henne att dina åsikter oxå räknas, jag tycker du ska säga såhär till din mor
Mamma, jag är oskuld. Och de är inte du, tycker inte du då att de är mer än rättvist att jag oxå ska förlora min oskuld?

Funkar inte de någe vidare så hota henne med att du vet vad hon gör med gurkan på kvällarna, och att du vet vad som gömmer sig under hennes säng.

Alla andra får ju knulla varför skulle du vara ett undantag? Det finns ingenting som säger att de är olagligt. Så länge du är över 10 år förståss, eftersom svensk lag Paragraf §8 rad 2 stycke 3 säger att alla barn som är 9 år och 6 månader och uppåt är byxmyndiga.

Fast du behöver ju inte oroa dig så mycket eftersom de är teoretiskt omöjligt att bli med bli spräckt av en kuk som kan mätas med en tändsticka.

[cute]


   
SvaraCitera

isola:

stanna i skolan. Orkade inte läsa hela din felstavade text utan styckesindelning.


   
SvaraCitera

robin15:

[tard]


   
SvaraCitera