Aviseringar
Rensa alla

hjälp!


Ämnesstartare

Hej!
Jag har varit ihop med min kille över ett år och vi är verkligen kära. Allt är bra, men... problemet är att han inte tror att jag älskar honom! Han blir bara svarsjuk hela tiden och även fast han inte säger det så märker jag. Han kan inte fatta att för mig är han den enda och att jag älskar honom.
Nån som vet hur kan jag få honom att fatta det?


   
Citera
Ämnesstartare

Pröva att berätta det för honom. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör varje dag, verkar inte fungera..

Rymdpirat:

Pröva att berätta det för honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

Gör varje dag, verkar inte fungera..

Okej. Säg åt honom att skärpa till sig och jobba på sin osäkerhet tills han hajar då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

Nån som vet hur kan jag få honom att fatta det?

tror att problemet ligger hos honom, han verkar väldigt osäker på sig själv.
Men berätta att du älskar honom och visa det. Mer kan du inte göra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Se till att visa det bara. Det är inte lätt att lita på andra.

Har ni haft några problem? Har du flörtat med andra, har någon av er varit otrogen, har han någon anledning till att tro att du inte älskar honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

Nån som vet hur kan jag få honom att fatta det?

Ifall du har ljugit får du skylla dig själv och då får du göra honom en tjänst, gör slut.

Ifall han inte kan ändra på sin syn testar ni på parterapi eller så gör ni slut, ni kommer ha ett helvete framöver då jag har varit med om samma sak, men mycket värre det blev t.o.m koll på vart man var under dagarna osv, desperat paranoiod och massor gör inte samma misstag. Red ut era problem låt dom inte gå lösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet ligger hos honom. Få honom att inse att hans svartsjuka potentiellt kan förstöra ert förhållande. Undvik absolut inte att träffa folk, klä dig som du vill etc bara för att anpassa dig till hans dåliga självkänsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Problemet ligger hos honom. Få honom att inse att hans svartsjuka potentiellt kan förstöra ert förhållande.

Problemet ligger hos dom båda. Man är två i ett förhållande.

isola:

Undvik absolut inte att träffa folk, klä dig som du vill etc bara för att anpassa dig till hans dåliga självkänsla.

Detta är dock jätteviktigt. Hans nojja ska inte begränsa dig, ni måste hitta ett sätt att lösa problemet samtidigt som ni båda har er frihet kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Har du flörtat med andra, har någon av er varit otrogen,

nej! ;O

Aengslig:

Ifall du har ljugit

har inte..

Aengslig:

eller så gör ni slut

haha aldrig [chocked]

Aengslig:

koll på vart man var under dagarna osv, desperat paranoiod och massor gör inte samma misstag.

så blir det inte, han är ju inte så jättesvartsjuk.
han visar inte ens om han är, men man ser att han blir ledsen om man träffar nån killkompis..

Har tänkt mkt på saken och tror att problemet är att han har haft det svårt i livet innan vi träffades och jag har hjälpt honom att gå över massa saker så hans liv blev typ normal, han kanske bara är rädd att det blir som förut? -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Problemet ligger hos dom båda. Man är två i ett förhållande.

Fast det är ju inte hon som behöver jobba med någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va i samma sits, hm blev som e självuppfyllande profetia[crazy] gör nåt .. vet ej vad.. innan det är försent!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast det är ju inte hon som behöver jobba med någonting.

Tror inte du förstår vad ett förhållande handlar om, om jag ska vara ärlig. I ett förhållande så hjälper man varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Tror inte du förstår vad ett förhållande handlar om, om jag ska vara ärlig. I ett förhåll

Klart att man ska hjälpa varandra, men det är ju hans om måste förändras. Inte hon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Klart att man ska hjälpa varandra, men det är ju hans om måste förändras. Inte hon.

Och därför är det bara hans problem och inte hennes? [zzz]

Man löser problem tillsammans i ett förhållande. Varför skulle man ens ha ett förhållande om bara ena parten är delaktig i det?


   
SvaraCitera