Aviseringar
Rensa alla

hjälp!


Ämnesstartare

Mawns:

Och därför är det bara hans problem och inte hennes? [zzz]

Det blir ju hennes problem eftersom han låter det gå ut över henne och hon är i ett förhållande med honom, men den enda som behöver göra några förändringar är ju han. Hon kan inget göra för att det ska bli bättre, mer än att lyssna. Skulle han tex kräva att hon inte gick ut efter kl 17 på helgerna "för att det skulle kännas lite bättre" så ska hon ju absolut inte göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

han kanske bara är rädd att det blir som förut? -.-

Okej, och du klandrar han?

Som jag sa ifall ni behöver råd och tips så går ni till parterapi om det inte hjälper så måste ni rädda er själva och ta livet i behåll och förklara för varandra vad ni känner och varför ni går ifrån från varandra, just pga att livet fortsätter och ni kan inte vara ihop då ni båda vill olika saker och det kanske inte var menat för er.

Men om ni satsar på varandra även om de här problemen finns så kan jag säga att jag starkt tror att problemen blir värre.

isola:

Klart att man ska hjälpa varandra, men det är ju hans om måste förändras. Inte hon.

Snälla, om det bara var ett problem för honom så skulle hon inte ens skriva här, tror klart och tydligt att du är en typisk skank som tror att förhållande baseras på knull och flirtar och rosa moln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hon kan inget göra för att det ska bli bättre, mer än att lyssna.

Men hallå. Va.

Va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Men hallå. Va.

Va?

Vad skulle hon kunna göra? Hon har ju inte varit otrogen eller flirtat runt, så hon har ju inte framkallat beteendet på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Man löser problem tillsammans i ett förhållande.

håller med dig! man är två i ett förhållande, därför ska man hjälpa varandra eftersom man vill ju vara med varandra förhoppningsvis, därför måste man ju försöka lösa det på ett så bra sätt tillsammans, inte enskilt för det är inte kärlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

Nån som vet hur kan jag få honom att fatta det?

uhm, ni har ju varit tillsammans lite över ett år, så tycker att han borde veta att du älskar honom nu..tror inte att han är osäker på om du älskar honom eller inte, utan det kanske bara är svartsjuka?..men försök att prata med honom om det och säg att du vill lösa det tillsammans.
Men det är viktigt att du har kvar dina killkompisar..han måste kunna hantera svartsjukan, fast jag vet, det är jätte svårt.


   
SvaraCitera