Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!!!!!


Ämnesstartare

Det lite bråttom, och tänkte om ni kunde hjälpa mig.

Jag har 9 arbetsområden! Men tänkte vilken jag skulle välja.

1Vård
2Förskola
3Grundskola
4Gymnasium
5Administration
6Kök
7Utomhusarbete
8Lokalvård
9Vaktmästeri

Det Handlar om att välja rätt yrke för att sen göra 3 månaders praktik och sen förhoppningsvis en anställning. Jag har jobbat på trädgård, men gillade knappast det, o alla va skumma i den där företaget. Jag tackade nej till förlängning. Sen gick på hantverksakademin, och valde därefter målare. Efter 2 jävla månader säger a-kassan tyvärr kan du inte gå när du har a-kassan. Var tvungen att lyda dem, fick ganska bra ersättning av dem. Men nu blir det Ungdomsgarantin vilket jag ABSOLUT inte vill gå på. Massa döingar på en o samma ställe, fyfan va sjukt. Men snälla vilken tror ni jag ska välja, vill inte göra samma misstag igen.


   
Citera
Ämnesstartare

Administration, gymnasium, lokalvård och förskola kan jag välja bort.. Undrar bara vad grundskola menas blir det då lärare [confused] Vaktmästere jobbade en kille på, och det var lätt sa han, hmm weird


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valde vaktmästeri jag.. Blev placerad i stadens getto, var endast där första gången sedan sket jag i det. [blush] Vart inte min grej att gå och torka piss i trappor..

Fan vad de utnyttjade praktikanter på det där stället, 10 min efter att jag hade påbörjat arbetet satte sig min handledare i fikarummet bland de andra anställda som hade praktikanter som gjorde arbetet åt dem.. Och GRATIS medan dessa jävlar fick betalt.. Usch i helvetet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fan vad de utnyttjade praktikanter på det där stället, 10 min efter att jag hade påbörjat arbetet satte sig min handledare i fikarummet bland de andra anställda som hade praktikanter som gjorde arbetet åt dem.. Och GRATIS medan dessa jävlar fick betalt.. Usch i helvetet..

Fyfan vad typiskt, samma skit hände mig. Men vad ska man göra jobbade hårt i 1-2 månader innan jag fick anställning. Men jag skulle hämnas, när jag väl hade fått jobbet, chillade jag på en buske o sov ruset av mig i hela efter/förmiddan. Tills det var dags att gå hem. Och ibland gick jag in på toan i flera timmar o runka hårt. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det fanns en jävla kåt neger som var så jävla skum, fatta inget av vad han sa, pratade svengelska. Jag tänkte wow en neger som ''jag'' men fick veta till sist att mannen var integrerad, FYFAN. Han hängde mest med svenskarna, typiskt, hatar såna människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

livet. det är hårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

n00bhunter:

Men vad ska man göra jobbade hårt i 1-2 månader innan jag fick anställning

Usch, hade gjort vad fan som helst jag, men inte det igen. [no-no] (Okej, hade inte dödat människor för pengar, men du ser min poäng va) [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår hur du mener [bigcheers]

Aja det roliga var ju när pengarna rullade in, 16lax inte illa då det räckte gott o väl.

Men du, vrf valde du just vaktmästare! Kom på nyss att killen jobbade på en simhall. Inte mycket o göra bruka han säga. För din del gissar jag en skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gymnasium:-)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

n00bhunter:

För

n00bhunter:

hu

n00bhunter:

d

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

haha du har verkligen stora problem. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

n00bhunter:

Men du, vrf valde du just vaktmästare! Kom på nyss att killen jobbade på en simhall. Inte mycket o göra bruka han säga. För din del gissar jag en skola.

Fanns inte så mycket annat att välja som tilltalade mig.. Skrev fel, det var fastighetsskötare jag valde.. Hade hört positivt om detta yrke.. Olyckligt att jag hamnade i förorten som sagt, hade jag fått jobba i stan hade jag säkerligen sluppit torka piss i trapphus.. [sad]

Detta var på vintertid o.s.v. Så inget gräsklippande ute eller dylikt. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fanns inte så mycket annat att välja som tilltalade mig.. Skrev fel, det var fastighetsskötare jag valde.. Hade hört positivt om detta yrke.. Olyckligt att jag hamnade i förorten som sagt, hade jag fått jobba i stan hade jag säkerligen sluppit torka piss i trapphus..

Hahaha inte förorten mannen, massa folk man känner damn skulle kännas sjukt pinsamt.

Stan är det desto bättre och man kan glida runt på stan o lita haffa nåra brudar [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

n00bhunter:

Stan är det desto bättre

Jo men visst, sannolikheten att folk pissar i trapphusen där sjukt mycket mindre.. Är mest pensionärer som bor i det området om jag inte missminner mig.. Och inga senila sådana.. [crazy]


   
SvaraCitera