Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!!!


Ämnesstartare

Hej, jag är en 13 årig tjej som inte gillar mitt utseende jag hatar hur jag ser ut och det värsta är att jag har skurit mig och jag är rädd att jag kommer ha ärr resten av mitt liv, jag ångrar mig så mycket!

Jag kan inte gå till skolan för jag är rädd att nån ska se såren....

Det har hänt väldigt mycket i mitt liv!
Min pappa har brutit kontakten med mig men det var ett tag sedan men jag har varit i en svår i en svår deprission i tre år!

Jag är också ovänn med skolans bråkstake och jag är rädd att han kommer slå mig det har han gjort förrut han är mycket starkare än mig för han går i brottning!

Snälla hjälp mig vad ska jag göra?

Tack till alla som har tagit sig tid att läsa detta!


   
Citera
Ämnesetiketter

Hur ska man kunna svara på vad du ska göra. [sad] Skär dig inte något mer och kom ihåg att livet blir bättre med tiden. Oroa dig inte för brottningsbögen man får ju inte slå tjejer heller. [no-no]

Kram [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Hur ska man kunna svara på vad du ska göra. Skär dig inte något mer och kom ihåg att livet blir bättre med tiden. Oroa dig inte för brottningsbögen man får ju inte slå tjejer heller. Kram

Tack <3


   
SvaraCitera

Men juste tipset är ju att prata med någon vuxen som t.ex. skolans kurator om du inte redan gjort det.


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skönhet, Utseende och Mode


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har redan pratat med en vuxen men ¨den¨ personen tar mig inte på allvar.


   
SvaraCitera
time
 time

mystery8:

jag är rädd att jag kommer ha ärr resten av mitt liv

Det är möjligt att du själv kommer se var de har funnits för en lång tid framåt, men ärr bleknar rejält med tiden. Huvudsaken är att du inte fortsätter! Det finns mycket bättre och mer konstruktiva sätt att bli av med ångest på. Gjorde ungefär likadant när jag var i din ålder.

mystery8:

men jag har varit i en svår i en svår deprission i tre år!

Har du kontakt med någon du känner förtroende för och litar på, en vuxen alltså, eller är du ensam? Det finns jättebra och gratis hjälp att få om du känner att du skulle vilja prata ut med någon. Att prata om problem kan göra en enorm skillnad.


   
SvaraCitera

mystery8:

Jag har redan pratat med en vuxen men ¨den¨ personen tar mig inte på allvar.

Då bör du nog försöka hitta någon annan vuxen att prata med.


   
SvaraCitera

mystery8:

Jag har redan pratat med en vuxen men ¨den¨ personen tar mig inte på allvar.

Kräv att få prata med någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Det är möjligt att du själv kommer se var de har funnits för en lång tid framåt, men ärr bleknar rejält med tiden. Huvudsaken är att du inte fortsätter! Det finns mycket bättre och mer konstruktiva sätt att bli av med ångest på. Gjorde ungefär likadant när jag var i din ålder.Har du kontakt med någon du känner förtroende för och litar på, en vuxen alltså, eller är du ensam? Det finns jättebra och gratis hjälp att få om du känner att du skulle vilja prata ut med någon. Att prata om problem kan göra en enorm skillnad.

timeisrunningout:

Det är möjligt att du själv kommer se var de har funnits för en lång tid framåt, men ärr bleknar rejält med tiden. Huvudsaken är att du inte fortsätter! Det finns mycket bättre och mer konstruktiva sätt att bli av med ångest på. Gjorde ungefär likadant när jag var i din ålder.Har du kontakt med någon du känner förtroende för och litar på, en vuxen alltså, eller är du ensam? Det finns jättebra och gratis hjälp att få om du känner att du skulle vilja prata ut med någon. Att prata om problem kan göra en enorm skillnad.

Jag går på BUP jag har en person som jag litar på men jag tycker ändå att det är svårt att prata om det! jag har väldigt svårt att prata med folk för jag tycker de inte tar mig på allvar.

Tack för din hjälp!


   
SvaraCitera
time
 time

mystery8:

jag har väldigt svårt att prata med folk för jag tycker de inte tar mig på allvar.

Kände samma sak fruktansvärt många år innan jag insåg att det var min egen rädsla för att inte bli tagen på allvar som hindrade mig. De flesta som jobbar inom psykiatrin är ändå professionella och kommer inte skratta åt dig eller förminska dig - men med det sagt så betyder det inte att det inte finns idioter som har fel jobb och kan hantera dig och din ångest på ett sätt du tycker är fel. Det gäller bara för dig att försöka låta bli att ta det personligt och byta kontaktperson fortare än ögat blinkar.

Hur är det med skolkuratorn, tror du han eller hon skulle funka? Känns som en idé när du har problem med en bråkis i din egen skola och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Kände samma sak fruktansvärt många år innan jag insåg att det var min egen rädsla för att inte bli tagen på allvar som hindrade mig. De flesta som jobbar inom psykiatrin är ändå professionella och kommer inte skratta åt dig eller förminska dig - men med det sagt så betyder det inte att det inte finns idioter som har fel jobb och kan hantera dig och din ångest på ett sätt du tycker är fel. Det gäller bara för dig att försöka låta bli att ta det personligt och byta kontaktperson fortare än ögat blinkar.Hur är det med skolkuratorn, tror du han eller hon skulle funka? Känns som en idé när du har problem med en bråkis i din egen skola och så.

Skolkuratorn är nog ingen bra ide för hon är ganska knepig det enda hon vill göra är att spela spel....


   
SvaraCitera
time
 time

mystery8:

Skolkuratorn är nog ingen bra ide för hon är ganska knepig det enda hon vill göra är att spela spel....

Spela spel som i brädspel eller psykiska spel?


   
SvaraCitera
pimpim

du kan skicka pm till mig om du vill prata:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Spela spel som i brädspel eller psykiska spel?

Brädspel!


   
SvaraCitera