Aviseringar
Rensa alla

Hjälp...


Ämnesstartare

Hur ofta ska man köra igenom styrkepass? Jag får sån jävla ångest om jag inte tränar, så vill helst göra det varje dag... men förstår att man inte ser några framsteg då.

Tränade 60 min igår, och lika idag..

Tips?


   
Citera

Högst 3 gånger i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

Högst 3 gånger i veckan.

Gosh. 🙁 Vad ska jag göra resten av veckan då. Brukar simma 1 km ibland med..


   
SvaraCitera

Splittar du hela kroppen på 4-5 pass är det nog lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Splittar du hela kroppen på 4-5 pass är det nog lugnt.

skulle vilja ha en PT alltså..


   
SvaraCitera

Dillaan_:

Gosh. 🙁 Vad ska jag göra resten av veckan då. Brukar simma 1 km ibland med..

Styrketräna 3, simma andra dagar. Hur länge har du styrketränat förr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

Styrketräna 3, simma andra dagar. Hur länge har du styrketränat förr?

Hur länge jag har styrketränat allt som allt? Någon månad hit och dit.. en månad nu.


   
SvaraCitera

Dillaan_:

en månad nu.

Okey, då är du nybörjare, då ska du inte överdriva med styrketräning. Simma kan du göra ofta, konditionsträning kan alla göra utan några speciella träningspass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

Okey, då är du nybörjare, då ska du inte överdriva med styrketräning. Simma kan du göra ofta, konditionsträning kan alla göra utan några speciella träningspass.

Ja det är jag verkligen. 😛 Minst sagt. Men max tre ggr i veckan alltså... rösterna i mitt huvud säger att den träningen är meningslös. Men jag förstår.. Typ Måndag, Onsdag, Fredag då..


   
SvaraCitera

Dillaan_:

Typ Måndag, Onsdag, Fredag då..

Det låter bra så [y] Om du vill ha resultat så rekommenderar jag det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

Det låter bra så [y] Om du vill ha resultat så rekommenderar jag det!

Räcker det med långpromenad eller simning dom andra dagarna?


   
SvaraCitera

Norse Rite:

Högst 3 gånger i veckan.

Fel. Du kan styrketräna mer om du känner att du vill göra det, MEN det gäller att du delar upp träningen under veckan, tex .. ben på måndag, armar på tisdag etc etc, så att du inte kör samma 2 dagar i rad utan att du vilar 24-48 timmar så att de muskler du tränat hinner återhämta sig.

Ett exempel kan vara:

Dag1: Bröst
Dag2:Ben+vader
Dag3:Axlar
Dag4:Rygg+mage
Dag5:Armar

Men givetvis så bestämmer du själv hur mycket du vill köra, se bara till att det blir vila mellan passen, lycka till.


   
SvaraCitera

Kean1:

Fel. Du kan styrketräna mer om du känner att du vill göra det, MEN det gäller att du delar upp träningen under veckan, tex .. ben på måndag, armar på tisdag etc etc, så att du inte kör samma 2 dagar i rad utan att du vilar 24-48 timmar så att de muskler du tränat hinner återhämta sig.

Jao, jo visst men jag själv tränar hela kroppen samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

Jao, jo visst men jag själv tränar hela kroppen samma.

Jag gör nog hellre det med.. känns fjösigt att ta sig till gymmet bara för att slänga runt benen lite, eller armarna. Kör hellre igenom allt och blir helsvettig[bigcheers]


   
SvaraCitera

Dillaan_:

känns fjösigt att ta sig till gymmet bara för att slänga runt benen lite, eller armarna. Kör hellre igenom allt och blir helsvettig[bigcheers]

Poängen är ju att du ska kunna köra igenom t.ex. benen ännu hårdare eftersom dom får ett eget pass. [confused] Det går att ta ut sig så man spyr utan att köra helkroppspass om du är orolig för det.


   
SvaraCitera