Aviseringar
Rensa alla

Hjälp


Ämnesstartare

Det är så att jag väger 34kg och är 16år. Tänkte börja att styrketräna så jag behöver verkligen hjälp hur jag ska göra!! Tränar 2h bandy i veckan.


   
Citera
Ämnesetiketter

mathias16:

34kg och är 16år

nej?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle jag va du skulle jag fylla fickorna med sten ifall det börjar blåsa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mathias16:

Det är så att jag väger 34kg och är 16år

[chocked]

mathias16:

jag behöver verkligen hjälp hur jag ska göra!!

Ät massor med kakor och bullar [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

34? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till en läkare och kolla om det bor en alien i dig som käkar upp all din mat 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har varit lite sen jag föddes. har inga ätstörningar


   
SvaraCitera

34 kg? [chocked] Hur kort är du?


   
SvaraCitera

seriöst , kolla så du tar upp näringen på rätt sett. Typ gluten alergiker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mathias16:

et är så att jag väger 34kg och är 16år. Tänkte börja att styrketräna så jag behöver verkligen hjälp hur jag ska göra!! Tränar 2h bandy i veckan.

mathias, skicka mig ett meddelande så ska jag göra så gott jag kan med att ge dig råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du väger 34 kg borde du nog höra av dig till någon läkare, för då är antagligen något inte som det ska vara.. [shake]


   
SvaraCitera
edroon

Seriös kille[rolleyes]

Lillapyret:

Ät massor med kakor och bullar

Det ska du inte göra.

mathias16:

34kg och är 16år.

Som 16 åring är det inte alls bra att börja styrketräna speciellt när du väger 34kg.

Börja äta rätt. dvs nyttig mat. Kolhydrater och proteiner är det du behöver. Kolhydrater är det du behöver mest av.

Din dag borde se ut såhär:

Frukost: Gröt, en banan och ett glad mjöl.
Lunch: Mycket Pasta/ris med en bit kyckling
Mellanmål: Risifrutti och en frukt.
Middag: Det du får serverat(utgår från att dina föräldrar lagar mat till dig)
Kvällsmål: Nån dag i veckan kör godis ( jag föreslår fredag/lördag) och kanske någon macka med grönt på.

Du lär ju få upp vikten så. Viktigaste målet är frukost så den får du inte missa om du har dagar du känner att du inte orkar äta så mycket.

Lycka till. och börja styrketräna när du är 18+ för för dig i din ålder.


   
SvaraCitera

mathias16:

Det är så att jag väger 34kg och är 16år.

Jag som tycker jag har det svårt när det blåser, du borde ha ett rent helvete?


   
SvaraCitera

kom igen, 99% av alla svar är "omg wtf 34 kg?"

1% av svaren är det är inte bra att styrketräna när du är 16, speciellt inte när du väger 34 kg oavsett förhållande med längd osv. Du ska börja styrketräna efter du fyllt 18 år.
Som kvällsmål (föreslår du fredag/lördag) ska du äta godis och kanske någon macka med något grönt på. Du rekommenderar också att kolhydrater och protein är allt han behöver, fett då och alla mineraler och vitaminer? Då menar jag nyttigt fett. han är 16, han går i skolan.. dom serverar INTE mycket pasta/ris med en bit kyckling varje dag.. ge honom råd istället för att sätta upp ett schema åt honom... och om det är så illa så borde han gå till en dietist och läkare istället för att packa lunchlåda till skolan varje dag.
Om du vill göra honom tyngre .. . .. . . .. .. förbjud frukost, dra bort 2 till 3 mål mat om dagen, dra definivtivt bort bandyn, det är en högintensiv sport..

wow.. I love you guys.. här ska ni få en tidig julklapp av mig..

http://www.kolozzeum.com

en livstidsprenumeration på forumet helt gratis. Hoppas ni lär er något!

Mathias16 hur lång är du till och börja med? 34 kg låter väldigt lite för en 16åring... men det är väldigt mycket om man är 12 cm lång.. om du förstår vad jag menar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

edroon:

Det ska du inte göra.

Inte? Det är gott och man blir tjock..
men det är kanske inte så hälsosamt direkt [cute]


   
SvaraCitera