Aviseringar
Rensa alla

hjälp, är rädd


lk11
 lk11
Ämnesstartare

Jag slutade för ett tag sedan ta mina p-piller men sen träffade jag en kille och började ta dem igen. Började inte ta dem på mensens första dag som man egentligen ska göra för visste inte att det var viktigt. Vi hade sex fem dagar efter att jag började ta dem men vet inte om de skyddar då? Är jätteorolig nu. Men han kom aldrig i mig då, kan jag vara gravid? kan nån snälla svara


   
Citera

Finns en ganska bra uppfinning som du kan köpa på affären eller till exempel apoteket

Det heter graviditetstest. 


   
SvaraCitera
time
 time

Ja, du kan vara gravid. Men det enda vi kan svara på är just det: att det finns en uppenbar risk. I och med att du inte tagit p-piller i takt med din menscykel finns det inget som säger att du inte hade ägglossning under perioden ni hade sex...

Men det är allt vi kan säga såhär över nätet. Spring till Apoteket och köp ett graviditetstest. Mest korrekt resultat bör du få runt den tid då du egentligen ska ha mens, det kan hända att du får ett "falskt negativ" om gravidhormonerna inte börjat samlas i ditt urin än.


   
SvaraCitera
lk11
 lk11
Ämnesstartare

time:
Ja, du kan vara gravid. Men det enda vi kan svara på är just det: att det finns en uppenbar risk. I och med att du inte tagit p-piller i takt med din menscykel finns det inget som säger att du inte hade ägglossning under perioden ni hade sex...

Men det är allt vi kan säga såhär över nätet. Spring till Apoteket och köp ett graviditetstest. Mest korrekt resultat bör du få runt den tid då du egentligen ska ha mens, det kan hända att du får ett "falskt negativ" om gravidhormonerna inte börjat samlas i ditt urin än.

Okej men det här var ca 11 dagar sen, är det inte för tidigt för att ta ett graviditetstest?


   
SvaraCitera
lk11
 lk11
Ämnesstartare

FruLiten:
Finns en ganska bra uppfinning som du kan köpa på affären eller till exempel apoteket

Det heter graviditetstest. 

Men vet inte när jag ska få min mens så vet inte heller när man ska ta den. Är det bara en risk att jag är gravid, eftersom han inte kom i mig borde risken vara ganska låg, eller? 


   
SvaraCitera

lk11:

Men vet inte när jag ska få min mens så vet inte heller när man ska ta den. Är det bara en risk att jag är gravid, eftersom han inte kom i mig borde risken vara ganska låg, eller? 

Risken finns ju där ändå så att säga. Testa dig, svårare än så är det väl inte? Köp två, ta ett nu och om det visar negativt så kan du testa dig igen efter en vecka för att vara på säkra sidan. Så slipper du oroa dig.


   
SvaraCitera