Aviseringar
Rensa alla

Hjälp Anarkandi!


Ämnesstartare

Jag har flera problem:
Firefox kraschar ofta, sidor laddas assegt, anslutningen bryts ständigt, och jag har inte märkt någon skillnad när jag suttit på andras internet. Så det jag körde på var att installera om och köra linux ubuntu vilket jag gör vid detta tillfälle, men problemen kvarstår.

Jag kör en 2GhZ dualcore processor, med 800 gb hårddisk, och 4gb ram. Mitt graffikkort är hyfsat awesome. Just nu kör jag BBB 100mbit.

Just nu lutar jag till att problemet är min router alternativt att det är ett tekniskt fel på datorn. Routern är ganska gammal, typ tre år och på 54mbit.

Vad är problemet och hur fixar jag detta?


   
Citera
Ämnesstartare

Anarkandi:

typ tre år och på 54mbit

Funkar det bra med andra webbläsare?

Gör detta testet

EDIT: du bör ligga på åt åtminstone 50 Mbit/s om du ansluter direkt eller med snabb router.
Eller 10-20 Mbit/s med en 54Mbits router [rolleyes]
Är routern väldigt varm?
Får du full signalstyrka från den?

Nedladdningshastighet för andra program?


   
SvaraCitera
jonta

Anarkandi:

å det jag körde på var att installera om och köra linux ubuntu vilket jag gör vid detta tillfälle, men problemen kvarstår.

Alla problem? Att FF krashar ofta också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Alla problem? Att FF krashar ofta också?

Ja. Ofta kraschar den i samband med att man ska ladda saker, typ UM-chatten, eller youtubeklipp.

Peacemaker:

Gör detta testet

Jag fick 0.24mb i att skicka och 11mb/s i att ta emot filer. Jag har sedan tidigare varit medveten om att det oftast är när jag ska skicka information som allt strular, inte när jag ska ta emot information.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja. Ofta kraschar den i samband med att man ska ladda saker, typ UM-chatten, eller youtubeklipp.

luktar flashproblem.


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

Jag fick 0.24mb i att skicka

Det var väldigt, väldigt lite. Jag skulle rekommendera dig att logga in på din router och kolla huruvida den dör av för många anslutningar eller nåt i den stilen - även om den inte borde det, förutsatt att du inte torrentar eller nåt. Har du en router som går att installera dd-wrt, openwrt, Tomato eller någon annan icke-fail firmware så kanske även det kan hjälpa.

Kvarstår problemet när någon annan kopplar upp sig till ditt nätverk med en annan dator? Om du vet det så vet vi åtminstone huruvida det är din dator eller din router det är fel på.


   
SvaraCitera
jonta

Anarkandi:

Ja. Ofta kraschar den i samband med att man ska ladda saker, typ UM-chatten, eller youtubeklipp

får du att den krashar i två olika OS så borde det ju vara hårdvarurelaterat


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Vad är problemet

Ubuntu. Alternativt, minne eller moderkort kan vara skadade om problemet består oavsett system.


   
SvaraCitera

Image

Köp ny router och dator så är allt fixat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera