Aviseringar
Rensa alla

Hjälp ang. kcal intag...!


Ämnesstartare

Lounge fact:

500 kcal och 4 timmar träning varje dag

Jag vet att det är för lite intag, symptomerna blev ganska drastiska...
Och jag ska försöka med ca 800 men ändå....


   
SvaraCitera

LIONH3AD:

Jag vet att det är för lite intag, symptomerna blev ganska drastiska...
Och jag ska försöka med ca 800 men ändå....

800 kcal och 4 timmar träning är sjukt det med. och din målvikt är sjuk. du har inte en normal syn på din kropp och mat


   
SvaraCitera

LIONH3AD:

Ja, det förstår jag...

Hur mår du överlag nu? Hur mycket tid ägnar du åt att tänka på mat och viktnedgång? Hur mycket tid ägnar du åt att må dåligt över din vikt? Vilka saker låter du bli att göra för att du inte är nöjd med din kropp? Om du är någorlunda lik de flesta andra personer med ätstörningar så lägger du ner grymt mycket tid och ångest på viktnedgång. Det är inget som bara försvinner när man blir nog smal, man fortsätter vara samma person med samma problem och precis lika mycket ångest. Och det är jättesvårt att acceptera det och släppa tanken på att en viss vikt skulle innebära någon större förändring. Det är lite därför man behöver professionell hjälp.


   
SvaraCitera

Du är väl medveten om att din lever kan lägga av (och en massa andra hemskheter) om du inte börjar äta mer?


   
SvaraCitera

LIONH3AD:

Fjorton faktiskt, skrev bara in något.

Okej, men du har bra vikt nu. Håll det så.


   
SvaraCitera
time
 time

LIONH3AD:

Jag har under ett halvår nu desperat försökt gå ner i vikt till det där perfekta 49, 50 kg (och försökt hålla det) men så fort jag blir nöjd så återgår jag till att äta över 2500 kcal om dagen.

Du är på god väg in i anorexiträsket och jag tror, helt ärligt, inte att du kommer klara av att äta 2500 kcal/dag när du väl nått din idealvikt. Önskar verkligen att jag kunde banka in detta i huvudet på dig, men det tragiska är att varken du eller någon annan i din sits kommer lyssna.

Det vore så bra för din kropp om du tränade mycket mindre och åt mycket mer. Du förstör din kropp nu, ger den skador som du inte kommer känna konsekvenserna av förrän om flera år. Du kan förlora din mens och därmed din förmåga att få barn, din lever kan lägga av, ditt hjärta kan sluta slå, om du inte äter som man ska.

Prova åtminstone att faktiskt äta 2000 kcal EN enda dag. Och låta bli att träna. Kan du det så är det fantastiskt, för då är du inte så djupt nere i sjukdomen än. Kan du inte så är det bäst för dig själv att du bara lägger av med all träning och svält tills du får vård. För vård måste du få, om du inte kan sluta självmant.

Det går att ta sig ur ätstörningar, men du måste göra jobbet. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LIONH3AD:

Mitt liv är bättre än ditt för jag var inte tvungen att skriva så.

mitt liv är fortfarande bättre för att jag tycker inte synd om mig själv.


   
SvaraCitera