Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP ATT GÅ NER I VIKT


stereo total: varför ska en normalviktig person gå ner i vikt? och rätt mycket dessutom.
det är inte bra!

Om en normalviktig person vill börja träna för att gå ner lite i vikt och må bättre borde denne inte få det då?
varför får inte folk göra som de själva vill?


   
SvaraCitera

Pappbox:

Om en normalviktig person vill börja träna för att gå ner lite i vikt och må bättre borde denne inte få det då?
varför får inte folk göra som de själva vill?

så om jag vill slå ihjäl någon är det okej för att det är min vilja?


   
SvaraCitera

2003: så om jag vill slå ihjäl någon är det okej för att det är min vilja?

Det kanske är olagligt?
Så om jag vill smälta jordnötssmör och måla hela min kropp med det ska jag då INTE få det för att någon annan tycker det är fel?


   
SvaraCitera

Gråter kan inte alla bara sluta haka upp sig på att deras kroppar inte duger, du kommer antagligen aldrig tycka att din kropp e perfekt, titta efter det fina istället och börja träna. 


   
SvaraCitera

hur gammal e du? 


   
SvaraCitera

Ut och gå, eller så slutar du helt enkelt att bry dig. 


   
SvaraCitera

time: Att gå ner sju kilo i fett på ett bra och hållbart sätt kan och ska ta tid.

Precis. Styrketräning i kombination med motion och hälsosamma matvanor lär leda till viktminskning och fettförbränning i en bra takt. 


   
SvaraCitera

Pappbox:

Om en normalviktig person vill börja träna för att gå ner lite i vikt och må bättre borde denne inte få det då?
varför får inte folk göra som de själva vill?

för att vilja gå ner så mycket i vikt under kort tid när man är normalviktig är destruktivt och det ska inte uppmuntras av utomstående parter som inte har någon insikt i hur ts mår


   
SvaraCitera

2003: för att vilja gå ner så mycket i vikt under kort tid när man är normalviktig är destruktivt och det ska inte uppmuntras av utomstående parter som inte har någon insikt i hur ts mår

tycker mig se rätt många som säger att det inte är varken möjligt eller hälsosamt att gå ner såpass mycket som önskas men istället ger tips på hälsosam livsstil som ger ett bättre resultat
om någon anser att denne har för mycket fett på magen och inte vill ha kulan som de har, borde de inte få börja träna och gå ner då bara för att PK-poliser springer runt och säger att de minsann är normalviktiga?


   
SvaraCitera

kanske hjälper 🙂


   
SvaraCitera

Hej! Det är svårt att över internet bedöma om någon verkligen behöver gå ner i vikt av medicinska skäl, och vi på Ungdomar.se vill inte uppmuntra till bantning, speciellt inte när det gäller unga människor. Vi råder dig därför att ta kontakt med en läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning, och hjälp om det behövs!

Bästa sättet att komma i kontakt med en sådan är att ringa sjukvårdsupplysningen på nummer 1177. Du kan också kontakta din närmaste ungdomsmottagning så hjälper de dig att hitta rätt!


   
SvaraCitera